Compaq Tru64 AlphaServer-systemen helpen met verdere groei van AOL

AOL kiest Alpha platform ter aanvulling van bestaande Compaq NonStop(tm) Himalaya-systemen

Gouda, 16 november 1999 - America Online (AOL) gaat Compaq AlphaServer-systemen met het Compaq Tru64 UNIX-besturingssysteem aanschaffen, om daarmee diverse kernprocessen van deze vooraanstaande Internet Service Providor te ondersteunen. De nieuwe AlphaServer-systemen zullen worden gebruikt in aanvulling op de Compaq NonStop(tm) Himalaya- en Tru64 Unix AlphaServer-systemen, die op dit moment reeds bij AOL zijn geïnstalleerd.

AOL gebruikt Compaq NonStop(tm) Himalaya- en AlphaServer-systemen in combinatie met de Compaq NonStop(tm) SQL/MP-database om diverse zakelijke applicaties te ondersteunen. Bill Heil, vice-president en algemeen manager Business Critical Servers Division van Compaq, zegt hierover, "Het Internet veroorzaakt een enorme verandering op het gebied van wereldwijde handel en AOL is een van de weinige bedrijven die hiermee voorop loopt. Om hierin te slagen, ontwikkelt AOL een uiterst betrouwbare en schaalbare Internetinfrastructuur. Concurreren in deze Internet-economie betekent NonStop(tm) beschikbaarheid, dus 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Compaq is als geen ander de leverancier die met haar NonStop(tm) eBusiness oplossingen daaraan volledig tegemoet kan komen."

AOL is reeds meer dan vijf jaar klant van Compaq en heeft inmiddels meer dan 18 miljoen leden. Gedurende 'prime time' heeft het bedrijf meer dan 1,2 miljoen simultane gebruikers. De Compaq AlphaServer-systemen bieden de vereiste snelheid, bedrijfszekerheid en betrouwbaarheid. De AlphaServer-systemen zijn gebaseerd op de Compaq Alpha-processor, de snelste microprocessor ter wereld. Door de grote verwerkingskracht van deze processoren, kunnen klanten sneller over het Internet navigeren. Daarnaast biedt het Compaq Tru64 UNIX-besturingssysteem grote prestaties, schaalbaarheid en beschikbaarheid.

Compaqs NonStop(tm) Himalaya-systemen, algemeen beschouwd als toonaangevende systemen op de gebieden beschikbaarheid en schaalbaarheid (veel systemen van gebruikers beschikken over meer dan honderd processoren), worden steeds aantrekkelijker als motor van grootschalige Internet-infrastructuren. Hun onbeperkte beschikbaarheids- en schaalbaarheidsmogelijkheden, blijken met name van belang voor grote ISP's, overheidsinfrastructuren en wereldwijd opererende bedrijven, die grote, op Internet gebaseerde zakelijke omgevingen bouwen.

Als onderdeel van de Compaq NonStop(tm) eBusiness-strategie biedt het bedrijf een brede reeks platforms, oplossingen en services. Deze zijn stuk voor stuk ontworpen om de klant de 24 x 7 beschikbaarheid, schaalbaarheid en data-integriteit te bieden, die op Internet gebaseerde omgevingen vereisen. Deze overeenkomst vormt een aanvulling op strategische allianties van AOL met andere aanbieders van technologie.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail Jolanda.Peek@compaq.com of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: judyvk@monogram.nl.

Deel: ' Compaq Tru64 AlphaServer-systemen helpen AOL '