Nieuw Architecture Services Lab van Compaq in Utrecht Compaq start Knowledge Management-initiatief op basis van Microsoft-technologieën
Gouda, 23 juli 1999 - Compaq Computer EMEA (Europe, Middle East, Africa) kondigt een Knowledge Management-initiatief aan om klanten te ondersteunen bij het plannen en implementeren van kennismanagement-oplossingen binnen een geïntegreerde ICT-omgeving. Daarbij wordt gebruik gemaakt van verschillende Microsoft-technologieën, waaronder Windows NT, Windows 2000 en Microsoft Exchange Server. Het Knowledge Management-initiatief maakt deel uit van Compaq's NonStop eBusiness-strategie. Ook zal Compaq een aantal nieuwe Architecture Services Labs (ASLs) openen, waaronder één in Utrecht. De ASLs helpen klanten bij het kiezen en opzetten van de meest geschikte ICT-infrastructuur.

Onder kennismanagement wordt verstaan; het verzamelen, organiseren en toegankelijk maken van informatie waarmee werknemers hun werk nog beter kunnen uitvoeren. Het nieuwe kennismanagement programma van Compaq bestaat uit:

* Knowledge Management IT Services-programma - Compaq zal een complete reeks diensten leveren voor het implementeren van kennismanagement-oplossingen, zoals Business Intelligence, intranets, berichtenverkeer en samenwerking in teamverband;

* Compaq Work Expeditor versie 1.2 - Deze nieuwe versie van Compaq's work-managementapplicatie voor Microsoft Exchange en SQL Server beschikt over de nieuwste kennismanagement-technologieën van Microsoft, biedt hogere prestaties en is gemakkelijker te gebruiken;

* Nieuwe Archtitecture Services Labs en Services - Compaq opent zes nieuwe Architecture Services Labs (ASLs), waaronder één in Utrecht. Tevens introduceert Compaq twee nieuwe ASL-services die klanten helpen bij het implementeren van kennismanagement-projecten;

* Nieuwe Business Solutions for Exchange Partner - Cipher Systems, voorheen reeds Compaq Knowledge Management-partner, is nu tevens toegetreden tot het Compaq Business Solutions for Exchange-programma. Dit programma maakt gebruik van de kennis van leveranciers op het gebied van applicaties en tools op basis van Microsoft Exchange.

Compaq Knowledge Management IT Services Programma
Compaq biedt een complete reeks diensten en producten aan voor het implementeren van kennismanagement-oplossingen, waaronder:

* Business Exploration Service - helpt klanten een plan op te zetten voor het implementeren van Business Intelligence (BI) -oplossingen;
* Business Intelligence Solutions Framework - Modellen voor verticale markten ten behoeve van het uitvoeren van BI-projecten;
* Collaboration Assesment, Prototyping, Planning and Implementation Services
- helpen klanten bij het implementeren van oplossingen voor onderlinge samenwerking op basis van Work Expeditor;

* Intranet Assesment, Planning, Design and Implementation Services - helpen klanten bij het bouwen van complete intranet-oplossingen op basis van Microsoft Site Server en andere producten;

* Messaging Assesment, Pilot, Design, Migration Services - helpen klanten bij het implementeren en uitbreiden van een Microsoft Exchange-infrastructuur;

* High Availability Services - bieden de bedrijfskritische ondersteuning die nodig is voor kennismanagement-implementaties;

* IT Management Services - zorgen ervoor dat de systemen van klanten gemakkelijk beheerd kunnen worden en optimaal presteren;
* FutureSourcing Services - voorzien klanten van een flexibele, rendabele manier om hun infrastructuur voor kennismanagement-oplossingen te beheren.

Naast deze nieuwe IT-diensten zal Compaq tevens nieuwe informatie toevoegen aan haar ActiveAnswers web site, waaronder gidsen, tools en andere informatie voor het toepassen van NonStop-platforms voor kennismanagement-oplossingen. Compaq ActiveAnswers is een online vindplaats voor zakelijke IT-informatie en een virtuele gemeenschap die te vinden is op: .

Compaq Work Expeditor 1.2
Compaq Work Expeditor helpt klanten snel complete en geavanceerde workflow-oplossingen te bouwen op basis van Microsoft Exchange, SQL Server en Outlook. Versie 1.2 van Work Expeditor biedt aanzienlijke hogere prestaties en efficiëntere serverfuncties, waarmee ook grootschalige implementaties van Work Expeditor mogelijk zijn. Andere nieuwe functies en verbeteringen betreffen ondermeer:

* Eenvoudige creatie van work items via pull-down menu's;
* Verbeterde zoekfunctionaliteit voor Outlook;
* Ondersteuning voor Microsoft SQL Server 7 en Office 2000;
* Zelf aan te passen HTML-overzichten van work items;
* Folder homepage en folder historie;

* Nieuwe taalversies: Nederlands, Duits, Italiaans, Spaans, Frans en Hebreeuws.
Compaq zal later dit jaar web-oplossingen en check-in/check-out functies aan Work Expeditor toevoegen. Bètaversies met de nieuwe functionaliteit zullen binnenkort beschikbaar komen.

Nieuwe Architecture Service Labs
In navolging van het succes van de drie Architecture Service Labs (ASLs) in Manchester, New York en Singapore, opent Compaq nieuwe labs in Utrecht, Milaan, Sydney, Washington, Los Angeles en Toronto. Het doel van de ASLs is het ondersteunen van ontwikkelteams bij het bouwen en implementeren van oplossingen op basis van componenten. Ook informeren ASLs managementteams over de wijze waarop Microsoft-technologieën en Compaq Work Expeditor kunnen voorzien in hun zakelijke behoeften en kunnen helpen bij het verlagen van de totale eigendomskosten.

De Architecture Services Labs bieden klanten antwoord op hun belangrijkste technische en zakelijke vragen. Compaq heeft voor de ASLs de volgende twee nieuwe Architecture Services opgezet, speciaal gericht op Knowledge Management:

* Architecture Service for Windows 2000 helpt klanten bij de migratie naar Windows 2000, met speciale aandacht voor Active Directory en veiligheid;
* Architecture Service for Knowledge Management helpt klanten om snel kennismanagement-oplossingen te bouwen met Compaq's Work Expeditor, gebruikmakend van Microsoft-technologieën. Daarbij gaat het ondermeer om Windows NT, Windows 2000 en de Windows Distributed interNet Applications (DNA) -architectuur.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Judy van Kamperdijk 0182 - 565910 of 06 - 53755093, e-mail: judy.vankamperdijk@compaq.com
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel 023 - 5628208, e-mail: perlitaf@monogram.nl