99128

COMPLEET PROGRAMMA VOOR DIENSTVERLENERS IN DE E-BUSINESS: 'COMMERCE FOR THE MILLENNIUM'

Amstelveen, 27 mei 1999 - Hewlett-Packard biedt een compleet programma waarmee dienstverleners het MKB snel elektronische diensten voor e-commerce kunnen aanbieden. Dit 'Commerce for the Millennium'-programma is een vooraf geïntegreerde oplossing die HP in minder dan 90 dagen kan leveren. Daarnaast stelt HP risico- en beloningsovereen-komsten met dienstverleners op.

'Commerce for the Millennium' biedt alle kritische functionaliteit die nodig is voor succesvolle e-business - van 24-uurs online beschikbaarheid van gebruikers-ID's tot het bouwen van een virtuele winkel met browser-software en veilige online betaling. Met het aanbieden van functies die zelf kunnen worden ingevuld en geïntegreerde 'merchant-care' applicaties voorziet de oplossing ook in de operationele behoefte van dienstverleners.

HP biedt 'Commerce for the Millennium' aan in combinatie met een innovatief samenwerkingsmodel waardoor dienstverleners winsten en kosten beter op elkaar af kunnen stemmen. In ruil voor een deel van de winst over de aangeboden diensten, zal HP de oplossing toepassen, ondersteunen en een bijdrage leveren aan de marketing, bijvoorbeeld met promotie-campagnes en seminars voor eindgebruikers.

Een aantal 'Best-of-breed'-partners hebben een bijdrage geleverd aan 'Commerce of the Millennium'. Zo zijn onder andere de volgende oplossingen in het programma geïntegreerd: ShopZone Web Edition - software op basis van een browser voor het bouwen van een virtuele winkel - van Breakthrough Software, de netwerk-infrastructuur van Cisco Systems, de SSL-software van ClearCommerce voor betalingsafhandeling en fraude- `beveiliging, de SET betalingssoftware van VeriFone, de 'merchant-care' applicatie van Portal, OpenPix ImageIgniter en de WebQoS-technologie van HP. De oplossing kan ook worden gekoppeld aan een Internet-systeem voor een handelsaccount en ID-setup. HP heeft alle technologieën vooraf op zijn Internet-servers geïntegreerd en getest.

Strategische samenwerking
Inmiddels heeft HP vijf strategische samenwerkingsverbanden gesloten voor het 'Commerce for the Millennium'-programma met partners uit verschillende bedrijfstakken. Al deze partners hebben een uitgewerkte visie op e-commerce en een sterke band met het MKB. Op het gebied van Internet communicatie heeft HP een partner gevonden in Interland, een wereldwijd Web-site hostbedrijf. Voor de financiële dienstverlening werkt HP samen met Vital Processing Services, een toonaangevend bedrijf op het gebied van handelstransacties; Econex LLC, een aanbieder van complete producten en diensten voor e-commerce; en Cardservice International, dienstverlener voor transacties. Tenslotte is HP een samenwerking aangegaan met CECA (Confederacion Empressarial de Comercia de Andalucia), de belangrijkste vereniging van kleine bedrijven in Zuid-Spanje.

Meer informatie over 'Commerce for the Millinnium' is te vinden op https://www.hp.com/go/commerce.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' Compleet HP programma voor dienstverleners in de e-business '