Provincie Gelderland

Dwangsom vaarkamp Ede

15 januari 1998

Nr. 99-018

Composteerinrichting Vaarkamp moet bedrijf voor 1 april 1999 ontmantelen op straffe dwangsom

De composteerinrichting van de Gebroeders Vaarkamp Groenvoorzieningen aan de Hessenweg in Ede moet definitief per 1 april 1999 van die locatie vertrokken zijn. Is de composteerinrichting dan nog in werking of niet ontmanteld, dan moet Vaarkamp een dwangsom betalen van fl. 25.000,- per maand dat deze overtreding wordt geconstateerd. De provincie heeft tot deze maatregel besloten omdat het bedrijf al jaren lang zonder milieuvergunning in werking was en het beleid van de provincie erop is gericht om illegale composteerinrichtingen per 1 mei 1998 te sluiten. Om voor Vaarkamp de overgang naar een andere locatie mogelijk te maken is de termijn opgeschoven naar 1 april 1999. Vanaf die datum kan het bedrijf op de nieuwe locatie terecht. Vanaf die datum zal Vaarkamp een dwangsom verbeuren wanneer het bedrijf nog niet vertrokken is.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:
* de dienst Milieu en Water, mevrouw M. de Jonge, tel. (026) 359 99 96, e-mail: m.jonge@prv.gelderland.nl
* de afdeling Communicatie, mevrouw M. Nijenhuis, tel. (026) 359 90 20, e-mail: m.nijenhuis@prv.gelderland.nl

Deel: ' Composteerinrichting in Ede moet bedrijf ontmantelen '