CA LEIDT KLANTEN OVER JAAR-2000 EINDSTREEP MET GRATIS, COMPLETE

'MILLENNIUM WATCH'-SERVICE

OMVAT ONLINE EN ON-SITE ONDERSTEUNING VOOR CA JAAR-2000 PRODUCTEN OM

VOLLEDIG BEDRIJFSBREED KLAAR TE ZIJN VOOR 1 JANUARI 2000

Nieuwegein / New York, 20 januari 1998 - Computer Associates International, Inc. (CA), wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede IT-oplossingen en
-diensten, introduceert een marktgericht, compleet jaar-2000 programma. Dit programma is onder de naam Millennium Watch wereldwijd voor haar klanten beschikbaar. Het is een gratis, uitgebreide dienst met als doel klanten die met bepaalde, jaar 2000-compatibele CA-producten werken, te helpen bij het succesvol afronden van de laatste stadia van hun jaar-2000-projecten, inclusief alle noodzakelijke upgrades en testen.

Millennium Watch biedt uitgebreide web- en telefonische ondersteuning, en ondersteuning bij de klant ter plaatse, afhankelijk van de beschikbaarheid en op volgorde van prioriteit. Voorwaarde is dat de CA-klanten actieve onderhouds- en supportovereenkomsten met CA hebben. Klanten kunnen tevens online hun geplande testperiodes registreren, waarmee zij zich op de Millennium Watch 'Hot Site'-lijst plaatsen. Klanten die op deze 'Hot Site'-lijst vermeld staan, krijgen met voorrang bepaalde CA-ondersteuning voor het oplossen van problemen die gedurende die periode worden gemeld.

"De resources die CA door middel van het Millennium Watch-programma beschikbaar stelt voor ons werk rond het jaar 2000, zijn bijzonder nuttig om te kunnen garanderen dat onze CA-producten en -systemen onze klanten, die met een vaste einddatum te maken hebben, effectief zullen ondersteunen," zegt Ray Ochester, vice president, information technology van ADP, Inc.

"Onze klanten hebben vele vragen en twijfels nu de einddatum nadert waarbij ze er zeker van moeten zijn dat hun kritische bedrijfssystemen blijven werken", zegt Russell M. Artzt, CA executive vice president research en development. "CA verplicht zich haar klanten gedurende deze zeer uitdagende periode optimaal te ondersteunen, niet alleen op technisch of ontwikkelgebied, maar ook door het beschikbaar stellen van medewerkers wanneer en waar deze nodig zijn."

CA zal bepaalde klanten voorzien van hun eigen CA-medewerker voor ondersteuning bij de klant, op beperkte en indien beschikbare basis, van 30 december 1999 tot 4 januari 2000. Zij zullen helpen om de CA-producten die deel uitmaken van de productiesystemen, over te zetten. Deze klanten betalen slechts uitsluitend voor reis- en verblijfkosten en niet voor declarabele uren. De supportafdeling van CA zal gedurende deze periode volledig bezet zijn, waarbij alle betrokken technische medewerkers 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar zijn.

Daarnaast wordt bij ieder van de 50 wereldwijde supportcenters van CA een 'Millennium Watch-ombudsman' aangesteld. Deze contactpersonen voor het management van klanten zullen 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar zijn voor het escaleren van jaar-2000-problemen. Zij zijn tevens binnen het supportcenter het aanspreekpunt voor het plannen van noodscenario's.

"Ik heb geen enkele andere leverancier een dergelijke verplichting zien aangaan," zegt Perry Harris, director of management strategies voor The Yankee Group. "Dit is een enorme toegevoegde waarde."

Een specifieke website, www.cai.com/2000 , zal dienen als een ontmoetingsplaats die snel antwoord geeft en informatie verschaft over CA-software en -diensten, inclusief technische tips en managementvisies voor een succesvolle jaar-2000 conversie, de contactpersonen voor bepaalde diensten en support en relevante gegevens over huidige en voorgaande CA-productversies. Klanten die zich nu opgeven voor CA's Total Client Care-programma zullen tevens een directe verbinding hebben naar ondersteuning die tot op de minuut op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen wat betreft hetjaar 2000.

"Dit niveau aan ondersteuning is het soort bescherming waarnaar klanten op zoek zijn," zegt Dick Heiman, research manager application development tools van International Data Corporation. "Ik verwacht dat klanten van CA dit initiatief enthousiast zullen verwelkomen."

Op dit moment heeft CA meer dan 800 van haar bedrijfskritische, multi-platform producten en productopties getest en gecertificeerd op jaar-2000 compatibiliteit. De producten die deel uitmaken van Millennium Watch zijn beschikbaar op de speciaal daarvoor ingerichte Web site.

Aanvullende Millennium Watch-diensten zijn tegen betaling via CA Global Professional Services (GPS) beschikbaar. GPS biedt complete advisering en ondersteuning voor het oplossen van het jaar-2000-probleem. GPS heeft wereldwijd reeds vele klanten geholpen bij het oplossen van het jaar-2000-probleem en biedt upgrades voor een snelle doorgroei van CA-producten. Tevens biedt GPS IT-analysediensten gericht op procesverbeteringen gedurende het jaar 2000.

CA ondersteunt haar klanten tevens bij hun Jaar-2000-projecten dankzij haar krachtige set CA Discovery 2000-toos. Deze kunnen de kosten verminderen en het succes vergroten van jaar-2000-projecten. CA Discovery 2000 omvat geautomatiseerde oplossingen voor elke fase van een jaar 2000-project, van initiële portfolio-analyse tot codeconversie, onafhankelijke verificatie en validatie, het testen en de uiteindelijke ingebruikname van de aangepaste software.

Naast de GPS- en Millennium Watch-dienstverlening werkt CA samen met gevestigde diensverleners over de hele wereld om haar klanten bij jaar-2000-projecten te ondersteunen.

"Als wereldwijde leider in bedrijfskritische automatisering, stelt CA vele resources ter beschikking om onze klanten te ondersteunen om met vertrouwen hun jaar-2000 conversie- en testdoelstellingen te realiseren," zegt Artzt. "Klanten kunnen kiezen om hun jaar-2000-projecten zelf af te handelen, waarbij zij hun resources kunnen uitbreiden met diverse niveaus van CA-ondersteuning, of hun complete operationele project aan GPS of een gekwalificeerde CA-dienstverlener overdragen."

Om testperiodes te registreren of de beschikbaarheid van on-site supportdiensten na te vragen, kunnen klanten contact opnemen met hun locale CA-vestiging of de website www.cai.com/2000. bezoeken.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1998 een omzet van 4,7 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45