CA KONDIGT UNICENTER TNG- EN JASMINE-ONDERSTEUNING AAN VOOR SUN'S JINI

SUN DEMONSTREERT UNICENTER TNG ALS EERST WERKENDE BEHEERPLATFORM VOOR

JINI

Nieuwegein / New York, 25 januari 1998 - Computer Associates International, Inc. (CA) kondigt plannen aan voor Unicenter TNG en Jasmine om Sun's revolutionaire Jini-technologie te ondersteunen. Jini vereenvoudigt het grootschalige gebruik van informatietechnologie, zowel zakelijk als op consumentenniveau.

Op de vandaag gehouden persconferentie in San Francisco demonstreerde Sun Unicenter TNG als een ideaal beheerplatform voor Jini. Unicenter TNG is de enige beheeroplossing die tijdens dit event werd gedemonstreerd.

Unicenter TNG is de eerste bedrijfsbrede beheeroplossing die de Jini-technologie over diverse heterogene infrastructuren kan beheren. Unicenter TNG zal geschikt worden gemaakt om Jini-apparatuur en
-services te registreren, te bewaken en te beveiligen en automatisch iedere noodzakelijke correctie uit te voeren. Unicenter TNG zelf zal ook geregistreerd worden als een Jini-service, waardoor iedere Jini-geïnstrumenteerde applicatie of -toepassing gebruik kan maken van Unicenter TNG-functies. Met name Jini- geïnstrumenteerde beheerapplicaties hebben baat bij deze functionaliteit, omdat gebruikers daarmee direct beschikken over Unicenter TNG's geavanceerde betrouwbaarheid, beschikbaarheid en beveiligingsfunctionaliteit.

Jasmine is waarschijnlijk één van de eerste database managementsystemen die met Jini worden geïntegreerd. Jasmine stelt ontwikkelaars in staat om snel multimedia-applicaties te ontwikkelen die Jini-geïnstrumenteerde apparatuur gebruiken als onderdeel van hun applicaties. Het voorziet ook in een dynamische en eenduidige opslag voor het bijhouden van diverse Jini-apparatuur in het netwerk. Bovendien biedt Jasmine gedistribueerde object-services aan Jini-apparatuur.

"In een steeds complexere automatiserings- en telecommunicatie-omgeving moeten allerlei soorten intelligente apparatuur, van liften en industriële apparatuur tot mobiele telefoons en semafoons, direct samenwerken", zegt Yogesh Gupta, CA senior vice president product strategy. "Dankzij de Jini-technologie zijn Unicenter TNG en Jasmine in staat om in overeenstemming met hun doelstelling, respectievelijk de belangrijkste beheer- en ontwikkelplatforms te zijn voor een dergelijke meervoudige, interactieve digitale wereld."

Sun's Jini-technologie is een systeemontwerp , dat een flexibele, digitale netwerkomgeving ondersteunt die is opgebouwd uit automatiserings-, opslag-, weergave-, entertainment- en communicatie-apparatuur. Jini-technologie biedt de mogelijkheid om onvoorbereid, snel en op eenvoudige wijze een omgeving te creëren bestaande uit computers en randapparatuur die met elkaar en met het netwerk communiceren.

"Jini voldoet aan de behoefte om op eenvoudige wijze resources te delen in een steeds complexere IT-omgeving waarin vele onpraktische, te zware applicaties zijn opgenomen", zegt Mark Tolliver, president of Sun's consumer and embedded group. "Met Unicenter TNG en Jasmine levert CA de beheerservices en multimedia-ontwikkeltoolkit waardoor Jini binnen de zakelijke IT-wereld kan werken."

CA heeft ook plannen om de Jini-technologie samen met haar ontwikkelpartners te promoten als een oplossing voor problemen wat betreft complexiteit en flexibele automatisering van zakelijke processen. "CA-oplossingen zijn in staat om uitbreidingen voor Jini-apparatuur en
-toepassingen direct te ondersteunen wanneer andere leden van de Jini-gemeenschap deze ontwikkelen", zegt Gupta.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45