Computerbediening zonder handen in Lifestyle Experience op RTL5

ROTTERDAM, 20101229 -- Nuance Communications voorspelt dat het niet lang meer zal duren tot iedereen zijn computer bedient door ertegen te praten. In het programma Lifestyle Experience op RTL5 van Eye Media Solutions, zaterdag 1 januari 2011 om 15:30 uur, demonstreert Nuance Communications het handsfree computer gebruik met de Dragon Naturally Speaking software.

De komende maanden zal Lifestyle Experience elke zaterdag aandacht besteden aan deze software met verschillende topscenario's. De Nederlandstalige versie van Dragon NaturallySpeaking 11 is in november door Nuance Communications, Inc (NASDAQ:NUAN) geintroduceerd. Deze nieuwe versie van 's werelds bestverkochte spraakherkenningssoftware zorgt voor een veel makkelijker communicatie met de computer. Dragon Naturally Speaking 11 is voorzien van een intutieve nieuwe interface, zodat de gebruiker zijn energie kan steken in werk en creativiteit in plaats van klikken en tikken. Met Dragon 11 kunnen nu vrijwel alle computertaken met de stem worden aangestuurd. Documenten aanmaken, e-mails versturen, surfen op internet, berichten plaatsen op Facebook en Twitter, cijfers plaatsen in een spreadsheet, uitschrijven van een interview ... alles gaat tot wel drie keer zo snel als tikken.

Dragon 11 is de meest nauwkeurige spraakherkenning ooit, met een nauwkeurigheidsverbetering van 12 procent ten opzichte van Dragon 10. Omdat Dragon 11 de woorden beter herkent, ben je minder tijd kwijt met het corrigeren van foutief herkende teksten. Dragon 11 is ook sneller dan vorige versies bij de spraakbesturing van toepassingsmenu's en het uitspreken van commando's.

Om direct van start te kunnen gaan is een leerfase niet echt meer nodig. Niettemin werd toch een optionele leerfase voorzien van 5-10 minuten om een optimale herkenning te bereiken vanaf het begin. Verder is het aantal directe spraakcommando's uitgebreid waarmee meerdere muishandelingen en toetsaanslagen tot n spraakinstructie worden teruggebracht: "Stuur een e-mail naar Jos Fransen", "Zoek op het web naar Italiaanse restaurants in Amsterdam". Ook het corrigeren is met Dragon 11 makkelijker geworden. Na een zoekactie met meerdere treffers is elke treffer genummerd zodat ook weer via spraak gecorrigeerd kan worden. Ook het aanmaken van een nieuw gebruikersprofiel voor een digitale recorder of PDA gaat sneller met Dragon 11, net als het toevoegen van een digitale recorder als nieuwe geluidsbron: de minimale leestijd die nodig is om Dragon met een recorder te trainen is teruggebracht van 15 tot 4 minuten.

Dragon 11 is compatibel met Microsoft Office 2010-toepassingen en de volledige tekstcontrole, menutracking en natuurlijke spraakcommando's worden ondersteund voor Word 2010, Outlook 2010 en Excel 2010. Daarnaast wordt OpenOffice Writer ondersteund voor het inspreken, corrigeren, selecteren en afspelen.

Over Dragon NaturallySpeaking

Dragon is al jarenlang de toonaangevende spraakherkenningstoepassing voor computers en wordt gebruikt door miljoenen mensen in de hele wereld. Nu de vraag naar spraaktechnologie is toegenomen, heeft Nuance ervoor gezorgd dat spraakherkenning voor meer mensen, locaties en apparaten beschikbaar is. Nuance introduceerde onlangs verschillende Dragon mobiele applicaties (zoals Dragon Dictation en Dragon Search) voor iPhone, iPod Touch en iPad. Ook de automobielindustrie maakt er inmiddels gebruik van. Zo krijgen chauffeurs toegang tot dynamische real-time informatie en diensten, die ze in hun auto met hun stem kunnen oproepen.

Over Nuance Communications, Inc.

Nuance is een internationaal toonaangevend leverancier van spraak- en beeldoplossingen voor bedrijven en consumenten. Dankzij haar technologien, toepassingen en diensten hebben mensen eenvoudiger toegang tot informatie en kunnen ze gemakkelijker documenten maken, delen en gebruiken. Elke dag werken miljoenen gebruikers en duizenden bedrijven met producten van Nuance. Ga voor meer informatie naar https://www.nuance.com/.

Productinformatie

De Nederlandstalige versie van Dragon NaturallySpeaking 11 Home, Premium en Professional is beschikbaar vanaf 99 euro. Vanaf Premium - exclusief voor de Nederlandstalige versie - is het mogelijk om in vier talen te dicteren: naast Nederlands ook Frans, Engels en Duits. De pakketten zijn verkrijgbaar op de website van Nuance en via het internationale netwerk van wederverkopers, softwarewinkels en professionele verkooporganisaties.
Meer informatie over de verschillende versies van Dragon NaturallySpeaking is te vinden op https://www.dragon11.nl of https://www.dragon11.be of contacteer sales.benelux@nuance.com .

Deel: ' Computerbediening zonder handen in Lifestyle Experience op RTL5 '