Ingezonden persbericht

Compuware benoemt Erik van Rikxoort tot Managing Director

Amsterdam 5 juni - Compuware B.V. maakt bekend dat Erik van Rikxoort per
1 juni jl. is benoemd tot Managing Director van Nederland. In deze functie zal hij voornamelijk verantwoordelijk zijn voor de verkooporganisatie van Compuware. Als voormalig directeur Professional Services van Compuware zal Erik van Rikxoort meer focus leggen op het leveren van totaal oplossingen die zowel bestaan uit software tools als consultancy diensten.

Benoeming
Erik van Rikxoort is twee jaar geleden bij Compuware Professional Services begonnen als senior account manager. Binnen een jaar werd hij benoemd als directeur Professional Services voor Compuware in Nederland. Nu is hij benoemd tot Managing Director van Nederland. Erik van Rikxoort is verantwoordelijk voor de verkoop en het leveren van zowel application-life cycle tools als consultancy diensten.

Een omslag in denken en werken
Naast de software tools van Compuware vormt consultancy een belangrijke bron van inkomsten voor Compuware. Volgens Erik van Rikxoort zal Compuware afstappen van de traditionele consultancy, die vooral wordt gekenmerkt door bodyshopping: het verhuren van mankracht voor projecten aan klanten. Erik van Rikxoort: "Compuware zal meer gaan denken in de vorm van oplossingen, waar we verantwoordelijkheid nemen voor het gehele project. We hebben de tools om de gehele application life-cycle te managen en we hebben de professionals in huis om het te kunnen uitvoeren. Daarom kunnen we vaste afspraken maken met onze klanten over deliverables, tijdsduur en kosten. De markt is nu rijp voor deze omslag in denken en werken."

Credo: Fun and Fighting
Het credo van Erik van Rikxoort is 'fun and fighting'. Erik van Rikxoort hierover: "Het moet fun zijn om voor Compuware te werken. En het moet voor klanten prettig zijn zaken te doen met Compuware. Vechten doen we voor de klant, zowel intern als extern. Dit zet de juiste toon. Voor een succesvolle organisatie is de onderlinge sfeer namelijk essentieel. Bijvoorbeeld: als we een deal verliezen, is dat geen persoonlijk verlies, maar van het hele team. En successen delen we natuurlijk ook samen."

Perceptie management
Erik van Rikxoort is volgens eigen zeggen vooral benoemd vanwege zijn kennis van de businesskant van klanten. Perceptie management speelt daarin een belangrijke rol: begrip creëren bij de klant voor het delivery proces van een bedrijf als Compuware en bij de verkopers voor de problematiek van de klant.

Achtergrond
Voordat Erik van Rikxoort bij Compuware kwam werken was hij onder andere werkzaam bij Equant, waar hij Global Account Manager was voor een aantal van de grootste Nederlandse multinationals. In die rol heeft hij geleerd dat meedenken met de klant vaak verder gaat dan het eigen producten en dienstenportfolio, wat goed aansluit bij de filosofie van Compuware.

Over Compuware
Compuware Corporation (Nasdaq: CPWR) is een miljarden bedrijf dat software en professionele diensten biedt die productiviteit optimaliseren en kosten minimaliseren gedurende de gehele levenscyclus van applicaties. Om te kunnen voorzien in de snel veranderende behoeften van bedrijven van elke omvang, weten Compuware's toonaangevende oplossingen de kwaliteit van gedistribueerde e-business- en bedrijfsapplicaties te vergroten, de integratie ervan te vereenvoudigen en de prestaties te verhogen . Neem voor meer informatie over Compuware contact op met het kantoor in Amsterdam 020 - 311 88 00. U kunt Compuware ook op het World Wide Web bezoeken op http://www.compuware.nl.

Deel: ' Compuware benoemt Erik van Rikxoort tot Managing Director '