Content-Disposition: inline

persbericht

Eind april wordt een uniek concert uitgevoerd door vocaal ensemble Vivavoce uit Wageningen. Doorgaans treedt dit gezelschap op in gezelschap van orkest; dit maal is het programma echter geheel a capella. Het programma omvat werken van Engelse componisten van deze eeuw. Ten gehore gebracht worden:

* de emotionele ´Five Unaccompanied Part-songs´, Opus 71, 72 en 73 van Edward Elgar (1914) omvatten persoonlijke motieven van Elgar en gedichten van de Russische dichter Maikov;

* de verrassende ´Five Flower Songs´, Opus 47 van Benjamin Britten (1950), sterk geïnspireerd door de natuur;

* en de tijdloze Mis in G-Mineur van Ralph Vaughan Williams (1922), een spirituele mis voor dubbel koor en solisten waarin rijke polyfonische motieven zijn verwerkt. Vivavoce staat zoals vanouds onder leiding van dirigent Ger Vos.

Het concert van Vivavoce zal plaatsvinden op zaterdag 24 april in de Grote Kerk op de Markt in Wageningen. Het concert begint om 20.00 uur en kaarten zijn zowel in de voorverkoop als aan de ingang verkrijgbaar. In de voorverkoop kosten de kaarten f 12,50 per stuk, aan de kerk f 15,00. De voorverkoopkaarten zijn verkrijgbaar bij antiquariaat De Beschte aan de Bergstraat in Wageningen (tegenover de Johannes de Doperkerk).

Vivavoce is in 1991 opgericht in Wageningen, destijds nog onder de naam Jus d´Orange. Inmiddels heeft Vivavoce al vele grote werken uitgevoerd, waaronder de Matthâus- en de Johannes Passion van J.S. Bach, verschillende vocale (a-cappella) werken van Brahms en Mendelssohn en het Requiem en de Mis in C-Klein van W.A. Mozart. Hiermee heeft Vivavoce een uitstekende naam opgebouwd in Gelderland en omstreken en kan het zich verheugen in een groeiende schare aanhangers en donateurs.

Wilt u meer informatie over dit persbericht, neem dan contact op met Anthony Verschoor, commissaris publiciteit. Er kan bijvoorbeeld een interview met de dirigent geregeld worden.

Anthony Verschoor
Valkenberglaan 50