CONEXANT SYSTEMS INC. EN SIMAC BROADBAND TECHNOLOGIES KONDIGEN PLANNEN

AAN VOOR DE ONTWIKKELING VAN EERSTE KABELMODEM CHIPS CONFORM DE

DIGITAL VIDEO BROADCASTING (DVB) 2.0 STANDAARD

Samenwerking stelt Conexant nu in staat om de eerste kabelmodem chip te leveren die zowel de Amerikaanse als de Europese standaard voor snel Internet ondersteunt.

NEWPORT BEACH, Calif., en EINDHOVEN, Nederland, 8 maart, 1999 - Conexant Systems Inc. (NASDAQ:CNXT) en Simac Broadband Technologies BV maakten vandaag bekend dat ze gezamenlijk de eerste één-chip kabelmodem oplossing conform de DVB 2.0 standaard gaan ontwikkelen. Deze samenwerking stelt Conexant nu in staat om de eerste kabelmodem chip aan te bieden die zowel de Amerikaanse als de Europese standaard ondersteunt.

Scherp geprijsde kabelmodems snel beschikbaar

Simac Broadband Technologies zal Conexant's recent aangekondigde InfoSurge* CN9414 programmeerbare kabelmodem chip en Simac's uitgebreide DVB kabelmodem expertise gebruiken om een range van zeer scherp geprijsde kabelmodem producten te ontwikkelen. Het eerste product van deze product familie zal een high-speed Internet modem zijn dat in augustus van dit jaar beschikbaar zal komen. Dit product zal worden gevolgd door kabelmodems die additionele diensten zoals telefonie mogelijk maken. Als onderdeel van de samenwerking kan Conexant nu de eerste programmeerbare één-chip kabelmodem oplossing en bijbehorend reference design aan andere kabelmodem producenten aanbieden. Deze totaaloplossing omvat ook de benodigde software om zowel de Amerikaanse als Europese kabelmodem standaard te ondersteunen.

Conform Euromodem specificatie

"Conexant's programmeerbare CN9414 chip is de eerste oplossing die ons in staat stelt om zowel de huidige als de toekomstige versies van de ETS 300800 kabelmodem standaard te implementeren," zei J. H. Streng, general manager van Simac Broadband Technologies. "Op deze manier voldoen we aan de Euromodem eisen zoals geformuleerd door EuroCableLabs en de European Cable Communications Association (ECCA). De ECCA vertegenwoordigt Europese kabelexploitanten met gezamenlijk meer dan 40 miljoen abonnees." De meeste kabelmodem chips hebben tot nu toe alleen de Amerikaanse standaard voor het zogenaamde Media Access Control (MAC) van kabelmodems ondersteund. Echter, Conexant's CN9414 MAC kan geprogrammeerd worden om diverse standaarden en nieuwe features te ondersteunen. Als toonaangevend bedrijf in DVB technologie, werkt Simac Broadband Technologies samen met Conexant aan de software voor de CN9414 welke benodigd is voor Simac's kabelmodem conform de DVB 2.0 standaard.

Voordelen CN9414 architectuur geïllustreerd

"Onze aankondiging met Simac Broadband Technologies illustreert de grote voordelen van de programmeerbare architectuur van de CN9414 chip," zei A.C. D'Augustine, senior vice president en general manager van Conexant's Digital Infotainment Divisie. "De beschikbaarheid van kabelmodem chips die zowel de Europese en de Amerikaanse standaard ondersteunen zal een belangrijk voordeel zijn voor kabelmodem producenten die willen participeren in de zich snel ontwikkelende wereldwijde kabelmodem markt." De samenwerking tussen Conexant en Simac is er ook op gericht om Europese kabelexploitanten in staat te stellen hun abonnees producten aan te bieden tegen substantieel geringere kosten dan tot nu toe mogelijk was. Conexant's zeer geïntegreerde chip is de eerste die de microprocessor en andere functies bevat die anders dure add-ons zouden vereisen om tot een compleet kabelmodem product te komen.

Positieve reacties van toonaangevende Europese kabelexploitanten "Het is cruciaal voor Europese kabelexploitanten dat marktconform geprijsde kabelmodems volgens de Euromodem specificatie snel beschikbaar komen," zei Th. Stevens, directeur operations van Palet Kabelcom, een van de vooraanstande Europese kabelexploitanten. "Samen met Castel, onze partner in @Home Nederland, Hebben we actief geparticipeerd in de formulering van de Euromodem specificatie. Naar onze mening zal de beschikbaarheid van low-cost modems die voldoen aan de Euromodem specificatie de Europese kabelmodem markt significant stimuleren."

/////////////////////

Conexant Systems Inc. is het bedrijf dat ontstond toen Rockwell International haar semi-conductor systeemactiviteit in december 1998 verzelfstandigde (omzet $1.2 miljard). Conexant is het grootste onafhankelijke bedrijf in de wereld dat volledig gericht is op het leveren van semi-conductor producten voor communicatie elektronica. Met meer dan 30 jaar ervaring in het ontwikkelen van analoge modem technologie, gebruikt het bedrijf zijn expertise in mixed-signalling processing en communicatie technologie om geïntegreerde systemen en semi-conductor producten voor een brede range aan communicatie applicaties te leveren. Deze producten maken wereldwijde communicatie via spraak en data communicatie netwerken, draadloze telefonie systemen, personal imaging apparatuur en de opkomende breedband communicatie via CATV en draadloze netwerken mogelijk. Het bedrijf organiseert zijn activiteiten in vijf product platformen: Personal Computing, Personal Imaging, Draadloze Communicatie, Digital Infotainment en Network Access.

Betreffende Simac Broadband Technologies BV

Simac Broadband Technologies BV is de werkmaatschappij van Simac Techniek NV die gericht is op het ontwikkelen en vermarkten van kabelmodem systemen.

Additionele informatie kan gevonden worden op de web site:

www.simac.n1/sbt

Voor Meer Informatie

Eileen Algaze, Conexant Systems Inc., +1 949 483-6849;

eileen.algaze@conexant.com

Pim Adang, Simac Broadband Technologies BV +31 (0) 40 2475411, Pim.Adang@simac.nl

Deel: ' Conexant en Simac ontwikkelen nieuwe kabelmodemchips '