Universiteit van Amsterdam

Congres Duitsland en Europa 1945-2000

Prins Willem-Alexander eregast in Aula UvA

Zaterdag 18 september organiseert het Duitsland Instituut bij de Universiteit van Amsterdam een nationaal congres rond het thema Gedeeld verleden. Duitsland en Europa 1945-2000. Centraal staat het proces van Duitse eenwording en de Duitse rol in het Europese integratieproces na 1990. De bijeenkomst vindt plaats in de Aula van de UvA en de Oudemanhuispoort en begint om 10.30 uur.

Sprekers zijn onder meer Ruud Lubbers (voormalig premier en nu onder meer Voorzitter van de Adviesraad Internationale Vraagstukken), Friso Wielenga (hoogleraar Duitslandstudies KUN), Maarten Brands (wetenschappelijk directeur Duitsland Instituut). 's Middags spreken onder meer Horst Teltschik (voormalig veiligheidsadviseur van Helmut Kohl) en Joachim Gauck (verantwoordelijk voor het beheer van de Stasi-archieven).

Eregast is Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Willem-Alexander. Tijdens de openingssessie zal de Prins het eerste exemplaar in ontvangst nemen van de bundel Gedeeld Verleden, Duitsland en Europa sinds 1945 (red. Dassen, Verheijen en Wielinga).

De aanmelding voor het congres is reeds gesloten.

Laatste wijzigingen: 16 september 1999 - webmaster@uva.nl Bron: PR & Persvoorlichting

Deel: ' Congres Duitsland en Europa 1945-2000 '