Gemeente Maastricht

053 De sociale dienst als reisbureau toekomst of fictie

27 mei 1999/053

1999/053

De sociale dienst als reisbureau: toekomst of fictie ?

Tijdens het Divosa-congres, dat momenteel in Maastricht plaatsvindt, vergeleek directeur Theo Thuis van Maastricht de sociale dienst van de toekomst met een reisbureau. Via het Grote stedenbeleid, Centrum voor Werk & Inkomen en de vele veranderingsprocessen bij de sociale diensten belandde de heer Thuis bij de MV WIM: de maatschappelijke vennootschap Werk & Inkomen Maastricht. Zijn missie voor de sociale dienst van morgen luidt: "Een professionele (reis)arrangeur van werk- en zorgtrajecten die ter ondersteuning goede (tijdelijke) financiële arrangementen aanbiedt."
Divosa is de landelijke vereniging van directeuren van sociale diensten. Dit jaar organiseert deze vereniging het jaarlijks congres in het MECC onder de titel "Pak de toekomst, een innoverende opstelling van sociale diensten". Het congresthema staat voor de uitdaging waarvoor managers van sociale diensten zich de komende jaren geplaatst zien. Tijdens de twee congresdagen wordt uitvoerig op dit onderwerp ingegaan door o.a. de Roermondse wethouder T. Thissen en prof.dr. Th. Toonen, hoogleraar bestuurskunde te Leiden.

Deel: ' Congres Maastricht sociale dienst als reisbureau fictie? '