Rotterdams Conservatorium

Conservatoriumstudenten strijden om Erasmus Jazz Prijs 1999

Op zondag 28 februari gaat in het Doelencafé in Rotterdam de competitie om de Erasmus Jazz Prijs 1999 van start.

Vanaf 15.30 uur presenteren Marc Schenk (24, drums), Bart Wirtz (22, altsaxofoon), Joao Falcato (27, piano) en Ron Oligschlager (30, trombone) zich op het podium van het Doelencafé.

Zij zijn op voordracht van hun docenten voor de Erasmus Jazz Prijs 1999 genomineerd.

De deskundige jury, bestaande uit de heren Benno Bonke, Paul Gompes, Cees Slinger, Ruud Meyer en Hans de Lange, zal omstreeks 17.30 uur de finalisten bekend maken. Op 7 maart vindt de finale plaats, eveneens om 15.30 uur in het Doelencafé.

De winnaar van de Erasmus Jazz Prijs 1999 gaat naar huis met een bedrag van fl. 1500,- en twee betaalde optredens. Ook de tweede prijs-winnaar gaat niet met lege handen naar huis, maar ontvangt een bedrag van fl. 500,- en de mogelijkheid om in het Doelencafé op te treden.

De Erasmus Jazz Prijs wordt ter beschikking gesteld door de Stichting tot Steun aan het Rotterdamse Studenten Muziekleven en Stichting Vrienden van het Rotterdams Conservatorium en komt tot stand in samenwerking met Concert- en Congresgebouw de Doelen en het Rotterdams Conservatorium.

Drie van de vier genomineerde studenten zullen dit weekeinde ook op het Jazzfestival van het Rotterdams Conservatorium te horen zijn in Nighttown, Jazzcafé Dizzy en het Doelencafé, waar zij samen met collega-studenten zullen optreden.

Indien u aanwezig wilt zijn bij het Erasmus Jazz Prijs 1999 of aanvullende informatie wilt ontvangen, kunt u contact opnemen met mevrouw M. Gelissen, pr-medewerker van het Rotterdams Conservatorium. Rotterdams Conservatorium, Pieter de Hoochweg 222, 3024 BJ Rotterdam. Telefoon: 010-476 73 99, fax: 010-476 81 63.
E-mail: rc@hmtr.nl

Deel: ' Conservatoriumstudenten strijden om Erasmus Jazz Prijs 1999 '