Consumentenbond succesvol met actie richting KPN

Geen f 10,- extra beltegoed, maar wel een maand lang bellen voor half geld

23 juli 1999 - Op 12 juli heeft de Consumentenbond van KPN 12 miljoen extra beltegoed geëist, omdat de mobiele telefoon met pre-paidkaart vaak geen contact maakt. Vandaag blijkt dat de actie van de Consumentenbond succesvol is. KPN gaat een gebaar maken richting haar pre-paidklanten: ze kunnen een maand lang in de piekuren voor half geld bellen. De Consumentenbond is tevreden.

De Consumentenbond krijgt al meer dan twee maanden tientallen klachten per week van mensen die geen contact krijgen met hun mobiele telefoon met een KPN-pre-paidkaart. Naar aanleiding van deze klachtenstroom heeft de bond begin juli een steekproef gehouden en daaruit kwam naar voren dat KPN-klanten in 4 van de 10 gevallen geen contact krijgen met de computer die het beltegoed bijhoudt. Gevolg: ze kunnen niet bellen.

Maar met een telefoon moet je uiteraard kunnen bellen en dus heeft de Consumentenbond half juli bij KPN twee eisen op tafel gelegd: maak een gebaar naar je klanten en geef ze allemaal f 10,- beltegoed erbij, en zorg dat de problemen voor 1 augustus opgelost zijn. Zo niet, dan zou de Consumentenbond nog eens f 1,- per dag gratis beltegoed per klant vragen.

KPN heeft vanmorgen in een overleg met de Consumentenbond verzekerd dat de technische problemen tot het verleden behoren, waardoor de mobiele bellers weer gewoon contact kunnen krijgen. Bovendien kunnen klanten met een pre-paidkaart een maand lang in de piekuren voor half geld bellen. De Consumentenbond is blij met de toezegging en het gebaar dat KPN richting haar klanten maakt, ook al is er voor gekozen om het gebaar in een andere vorm te gieten. Via het tijdelijk goedkoper bellen krijgen de gedupeerde klanten immers een financiële compensatie voor het ongemak.

Zoekwoorden:

Deel: ' Consumentenbond boekt succes met actie tegen KPN-GSM '