Consumentenbond

Consumentenbond houdt Superweb in de gaten

5 november 1999

Bij duizenden klanten van Superweb is geld afgeschreven, zonder dat ze het internet op kunnen. De internetprovider heeft beloofd de fout te herstellen.
Superweb is een nieuwe internetprovider, waarbij de klant geen telefoontikken hoeft te betalen maar alleen een vast maandelijks bedrag. Klanten van Superweb hebben het gevoel dat het bedrijf de gewekte verwachtingen niet waar kan maken. In een aantal stappen worden steeds meer mensen toegelaten en dat is niet helder uitgelegd. De Consumentenbond vindt het een ingewikkelde manier van het introduceren van een nieuw product en begrijpt dat het verwarring oplevert bij de klanten. Bovendien kampt Superweb met technische problemen, waardoor ze (nog) niet alle internetdiensten kan aanbieden. Terwijl bij duizenden klanten wel het abonnementsgeld is afgeschreven. Superweb heeft beloofd de informatie richting de klanten te verbeteren, de technische problemen zo spoedig mogelijk op te lossen en te zorgen voor een adequate financiële tegemoetkoming. De Consumentenbond zal controleren of de internetprovider zich houdt aan deze toezeggingen.

Zie ook de speciale website over de campagne 'De Digitale Consument':www.dedigitaleconsument.nl

Zoekwoorden:

Deel: ' Consumentenbond houdt Superweb in de gaten '