Persberichten

Vooraanstaande kabelexploitant plaatst grote order voor kabelmodems bij The Industree

NV CASTEL TEKENT CONTRACT DAT VOORZIET IN DE LEVERING VAN 40.000 EUROMODEM STANDAARD KABELMODEMS

Eindhoven, Nederland, 14 september 1999 nv CasTel maakte vandaag bekend dat zij The industree B.V. geselecteerd heeft voor de levering van kabelmodems voor haar consumentenaktiviteiten. Hiermee is nv CasTel het eerste lid van het EuroModem Consortium dat een substantiële order plaatst voor apparatuur volgens de EuroModem standaard. Dit bevestigt het vertrouwen dat de markt heeft in kabelmodem-systemen die gebaseerd zijn op de Europese DVB-standaard (Digital Video Broadcasting).

Het begin van de EuroModem uitrol 'Na zorgvuldige afweging hebben we gekozen voor het CableJet®-900 High Speed EuroModem dat The industree B.V. in augustus op de markt heeft gebracht', zegt Bert Meijerink, CTO van nv CasTel. 'Voor CasTel is het een logische stap na het Request for Quotation-proces van het EuroModem Consortium, waarin de grote kabelbedrijven in Europa zijn vertegenwoordigd. Dit sterkt het vertrouwen van de kabelindustrie en versnelt de introductie van EuroModems in heel Europa. Met deze keuze zetten we een belangrijke stap in onze interactive broadband aanpak. Hiermee wordt levering van geïntegreerde video/data-diensten aan onze klanten mogelijk op een kosten-effectieve wijze'.

De keuze voor het CableJet®-900 modem is een logische consequentie van deze Request for Quotation. The industree B.V. staat in de Top5 van de EuroModem Short List, die is samengesteld na een diepgaande evaluatie van 25 leveranciers van DVB-gebaseerde kabelmodem systemen. 'Door de uitstekende prijs/prestatie-verhouding was het voor ons een eenvoudige beslissing', aldus Bert Meijerink.

Significant beter geprijsde produkten The industree B.V. is erg ingenomen met de order van nv CasTel. Pim Adang, VP Marketing: 'We beschouwen het als een groot compliment dat één van de belangrijkste kabelexploitanten uit het EuroModem Consortium ons kabelmodem heeft geselecteerd. Onze samenwerking met Conexant op het gebied van de één-chip-kabelmodem oplossing, heeft het ons mogelijk gemaakt om produkten aan te bieden voor aanmerkelijk lagere prijzen. Daarmee voldoen we aan een cruciale vereiste van kabelexploitanten voor kabelmodem oplossingen tegen lage kosten'.

Over nv CasTel NV CasTel biedt radio- en televisieprogrammas aan bij meer dan 700.000 Nederlandse huishoudens. NV CasTel heeft gewerkt aan de installatie van de 'Electronic Highway', en investeerde meer dan 500 miljoen gulden gedurende de laatste vijf jaar om haar infrastructuur te optimaliseren voor een volledig pakket van interactieve diensten. Additionele informatie is te vinden op de website van NV Castel.

CasTel: Over The industree B.V. The industree B.V. ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt apparatuur voor breedbandige data-communicatie, gebaseerd op de DVB standaard. Additionele informatie is te vinden op de website van The Industree.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Carine Groutars, Communications Manager, The Industree B.V., tel.: +31(0)40 247 59 20; e-mail: Carine Groutars

Oude persberichten zijn te vinden in het Nieuwsarchief.

Deel: ' Contract Castel levering van 40.000 standaard kabelmodems '