Corel Nederland

Corel gaat ontwikkeling van printservicesbibliotheek op SourceForge(TM) van VA Linux Systems' leiden
Corels open source printbibliotheek aanvulling op Open Source Printing Project van SourceForge(TM)

The InterNetworking Event, Amsterdam RAI - 28 maart 2000 - Corel Corporation (NASDAQ: CORL, TSE: COR) heeft vandaag bekendgemaakt ruimte te zullen vrijmaken voor de ontwikkeling van zijn printservicesbibliotheek voor open source toepassingen op SourceForge(TM) van VA Linux Systems, 's werelds grootste ontwikkelcentrum voor open source toepassingen. Dit project betekent een waardevolle aanvulling op het reeds gestarte Open Source Printing Project van SourceForge op https://printing.sourceforge.net.

"Door met VA Linux Systems en de open source-gemeenschap te werken, helpen wij eraan mee om geavanceerd afdrukken op Linux zo eenvoudig te maken dat er niet meer dan een paar muisklikken voor nodig is," zo verklaarde dr. Michael Cowpland, president-directeur van Corel Corporation. "We verheugen ons op de samenwerking met VA Linux Systems en de open source-gemeenschap in het algemeen naarmate wij dieper in de spannende ontwikkeling van de afdrukmogelijkheden op Linux duiken."

"De toevoeging van Corels printservicesbibliotheek voor toepassingen aan het Open Source Printing Project van SourceForge is een voorbeeld temeer van de stuwende kracht achter SourceForge als hét toonaangevende Open Source-ontwikkelcentrum," aldus dr. Larry M. Augustin, oprichter en president-directeur van VA Linux Systems. "Dankzij de bijdragen van bedrijven als Corel kan er een écht open, uniforme printinfrastructuur worden ontwikkeld voor alle afdruktaken in Linux en open source in het algemeen."

Corel beschikt over uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van de ontwikkeling van printoplossingen voor desktop-pc's en heeft onlangs veel succes geoogst bij het perfectioneren van de afdrukmogelijkheden voor zowel de geïnteresseerde amateur als de professionele gebruiker in CorelDRAW® en WordPerfect®. Corel heeft zijn printervaring ingezet bij de ontwikkeling van een printbibliotheek waarmee toepassingen die op Linux® worden uitgevoerd, moeiteloos met printers kunnen "praten".

De printservicesbibliotheek voor toepassingen is bedoeld om bestaande Linux-afdrukonderdelen op één lijn te brengen en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden te creëren voor toekomstige ontwikkelingen. Toepassingen die op deze technologie zijn gebouwd, bieden de gebruiker eenvoudiger toegang tot alle functies van de printers, meer controle over de af te drukken documenten en een simpelere printadministratie.

De homepage voor de bibliotheek is te zien op opensource.corel.com, de website voor ontwikkelaars van Corel, onder de LGPL-licentie.

VA Linux Professional Services werkt samen met Hewlett-Packard Company, de open source-gemeenschap en andere industriepartners aan de ontwikkeling van enterprise-klasse printoplossingen voor gebruik in de Linux- en Samba-printomgeving. Meer informatie over het Open Source Printing Project is verkrijgbaar bij https://printing.sourceforge.net.

Corel Corporation
Corel Corporation is een internationaal erkende ontwikkelaar van bekroonde oplossingen voor zakelijke productiviteit, grafische toepassingen en besturingssystemen op Windows®-, Linux®-, UNIX®-, Macintosh®- en Java(TM)-platformen. Tevens ontwikkelt Corel marktleidende, web-gebaseerde oplossingen zoals toepassingen, content, e-commerce en on line diensten. Voor toegang tot deze diensten en meer informatie bezoekt u www.corel.com of www.corelcity.com. Het hoofdkantoor van Corel is gevestigd in Ottawa, Canada. Corel's aandelen worden op de NASDAQ Stock Market onder de naam CORL en op de aandelenbeurs van Toronto onder de naam COR verhandeld.

Bel de Klantenservice van Corel voor:
Graphics Applications op 0800 022 2084
Business Applications op 0800 022 5061
Gebruiksovereenkomst/Niet-aansprakelijkheidsverklaring Help softwarepiraterij te stoppen! - e-mail ons op nopiracy@corel.com

Laatst gewijzigd op: 28-03-00 Copyright © 1999 Corel Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Corel gaat ontwikkeling printservicesbibliotheek leiden '