Corel

Corel lanceert CorelDRAW® 9 Premium Colour Edition

Nieuwste grafische suite voor de PC omvat volledig kleurmanagement voor creativiteit en uitvoer

Ottawa, Canada - 31 augustus 1999 - Corel Corporation heeft vandaag de nieuwste aanwinst in haar lijn van grafische toepassingen aangekondigdCorelDRAW® 9 Premium Colour Edition. Samen met de krachtige, professionele functionaliteit die reeds bekend is van de CorelDRAW® 9 Graphics Suite, biedt CorelDRAW 9 Premium Colour Edition software voor professioneel kleurenbeheer van Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg).

CorelDRAW 9 Premium Colour Edition is beschikbaar tegen een adviesprijs van fl 1600,-. Gebruikers van CorelDRAW en concurrerende grafische suites kunnen een upgrade naar CorelDRAW 9 Premium Colour Edition aanschaffen tegen een adviesprijs van fl 1250,-. Geregistreerde gebruikers van de CorelDRAW 9 Graphics Suite kunnen gedurende een beperkte periode gebruikmaken van een speciale prijsstelling. Neem voor meer informatie daarover contact op met uw lokale klantenservice op 0800-022-2084. Prijzen kunnen zonder verdere aankondiging worden gewijzigd. Dealers kunnen voor lagere prijzen verkopen.

"CorelDRAW 9 Premium Colour Edition biedt servicebureaus, uitvoercentra en professionele ontwerpers fenomenale controle over hun kleurkwaliteit," zegt Jim Orban, executive vice-president sales & marketing van Corel Corporation. "Deze geraffineerde suite bevat Corel's bekroonde grafische software plus een intelligente kleurkalibratietechnologie van Heidelberg, wereldleider op het gebied van publishing-onderdelen en -systemen."

Naast de twee hoofdtoepassingenCorelDRAW 9 en Corel PHOTO-PAINT® 9bevat CorelDRAW 9 Premium Colour Edition tevens de volgende onderdelen: * Heidelberg ColorOpen ICC LE: Heidelberg's ColorOpen ICC LE bevat een drietal gemakkelijk te gebruiken modules die helpen bij de generatie van accurate kleurprofielen voor invoer-, weergave- en uitvoerapparatuur, en is een van de meest innovatieve ICC kleurprofileringsoplossingen voor pre-press die momenteel verkrijgbaar is. Gebruikers kunnen in enkele minuten ICC-compatibele monitorprofielen genereren met behulp van de unieke luminantiesensor van ViewOpen ICC LE. Accurate kleurkarakterisatie biedt gebruikers de mogelijkheid een proef op de monitor weer te geven. Deze software maakt tevens een kleurprofiel van een scanner met ScanOpen ICC LE, dat ontwikkeld is voor gebruik met het bijgeleverde Agfa IT8 scannerdoel. * Monitor-luminantiesensor: Voor gebruik met Heidelberg ColorOpen ICC LE om ICC-profielen voor monitoren te maken * Agfa IT8-scannerdoel: Voor gebruik met Heidelberg ColorOpen ICC LE om ICC-profielen voor scanners te maken * Agfa-publicaties: The Secrets of Colour Management en From Design to Distribution in the Digital Age, in PDF-formaat * X-Rite-publicatie: The COLOUR GUIDE and Glossary, in PDF-formaat * Inclusief meer dan 250 ICC-compatibele apparaatprofielen * Corel Service Bureau profiler * Microsoft® Visual Basic® for Applications 6: Industriestandaard scripttechnologie * Canto® Cumulus® Desktop LE 4.0: Bekroond media-bestandsbeheer * Bitstream® Font Navigator(TM): Geavanceerd lettertypebeheer * Corel TEXTURE(TM) * CorelTRACE(TM) 9: Verbeterde integratie met CorelDRAW 9 * Corel CAPTURE(TM) 9 * Digimarc® Digitale watermerken * Human Software Squizz!(TM) * 25.000 clipartafbeeldingen van oogverblindende kwaliteit: 10.000 nieuw in CorelDRAW 9 * 1000 haarscherpe foto's * 1000 TrueType®-lettertypen: 850 bijgewerkt met het symbool voor de Euro

"Het doet Heidelberg genoegen haar meest recente, intelligente kleurkalibratietechnologie bij CorelDRAW Premium Colour Edition te leveren," zegt Carla Ow, vice-president van Heidelberg OEM & Licensing, North & South America. "Deze grafische suite biedt ontwerpers fantastische kwaliteit en betrouwbaarheid, terwijl hun productiviteit en creatieve vrijheid wordt gemaximaliseerd."

Systeemeisen CorelDRAW 9 Premium Colour Editiongeoptimaliseerd voor Windows® 95, Windows NT® 4.0 en Windows 98vereist een Pentium® 133 processor, 32 MB RAM (64 MB aanbevolen), 120 MB ruimte op de vaste schijf voor installatie van CorelDRAW 9 Premium Colour Edition, on-line help, filters en lettertypen. Een 2-speed cd-rom-station, SVGA-monitor en muis of grafisch tableau is vereist.

Voor meer informatie over CorelDRAW 9 Premium Colour Edition bezoekt u www.corel.com/draw9color.

Heidelberger Druckmaschinen AG De Heidelberg Group is wereldmarktleider op het gebied van druk- en publishing-oplossingen en heeft meer dan 23.000 werknemers in meer dan 170 landen. Heidelberg ontwikkelt en produceert velleninvoer- en weboffset-persen, digitale persen, apparatuur en software voor elektronische pre-press, alsmede afwerkingsoplossingen. Er zijn 19 dependances in Duistland, Mexico, de VS, Frankrijk, het VK en Nederland. Wereldwijd heeft de Groep meer dan 250 verkoopkantoren, waardoor het veruit het grootste verkoop- en servicenetwerk in de industrie is. Voor meer informatie over de Heidelberg Group bezoekt u onze website op www.heidelberg.com.

Corel Corporation Corel Corporation is internationaal erkend als ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. De ontwikkeling van toonaangevende producten zoals de CorelDRAW(TM)-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite met waardevolle programma's voor zakelijk gebruik gaat voortdurend door om tegemoet te komen aan de behoeften van de zakelijke, individuele en academische markt. Op zoek naar nieuwe waarde, compatibiliteit, keuzemogelijkheden en open standaards ontwikkelt Corel steeds nieuwe producten voor de platforms van Windows®, Macintosh®, UNIX, Linux® en Java(TM). Corel staat genoteerd op de Nasdaq Stock Market (onder de naam COSFF) en op de aandelenbeurs van Toronto (onder de naam COS). Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van Corel: www.corel.com.

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven of personen.

Bel de Klantenservice van Corel voor: Graphics Applications op 0800 022 2084 Business Applications op 0800 022 5061 Gebruiksovereenkomst/Niet-aansprakelijkheidsverklaring Help softwarepiraterij te stoppen! - e-mail ons op nopiracy@corel.com

Laatst gewijzigd op: 11/18/99 Copyright © 1999 Corel Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Corel lanceert DRAW-9 Premium Colour Edition '