Corel Nederland

Paradox® 9 Nederlandse versie nu in de winkel
Krachtige databasetoepassing biedt groot gebruiksgemak, uitmuntende compatibiliteit en geavanceerde Internet-functies

Ottawa, Kanada - 13 december 1999 - Corel Corporation (NASDAQ: CORL, TSE: COR) heeft bekendgemaakt dat Paradox® 9, een gebruikersvriendelijke relationele database vor nieuwe gebruikers, experts én ontwikkelaars, in december in de winkel ligt.

Met Paradox 9 kunnen gebruikers gegevens op veel verschillende manieren opslaan en ophalen, en kunnen zij bovendien professionele formulieren, grafieken en rapporten maken om de gegevens uit de database visueel te maken. Paradox 9 is ideaal voor gebruikers die met bedrijfskritische gegevens werken en voor wie betrouwbaarheid en efficiëntie in softwaretoepassingen van essentieel belang zijn.

De volledige versie van Paradox 9 is verkrijgbaar voor de adviesprijs van fl 280,-*. De upgrade van Paradox 9 is verkrijgbaar voor de adviesprijs van fl 170,-*. Gebruikers die in aanmerking komen voor de upgrade zijn onder meer geregistreerde gebruikers van elke versie van Paradox en gebruikers van elke desktopdatabase van Microsoft, Lotus of FileMaker.

"Met de functies en voorzieningen in Paradox 9 kunnen gebruikers gegevens efficiënter dan ooit interpreteren, presenteren en met andere gebruikers delen," zo verklaarde Derek Burney, vice-president engineering van Corel Corporation. "De compatibiliteitsfuncties in Paradox 9 maken de uitwisseling van gegevens in verschillende toepassingen heel eenvoudig, terwijl gebruikers dankzij de Webfuncties informatie via het Internet kunnen publiceren, ophalen en beheren. Wij zijn ervan overtuigd dat al onze klanten zeer tevreden zullen zijn met de gereedschappen die Paradox 9 te bieden heeft."

Voor ontwikkelaars die met Paradox werken, is een Paradox Developers' Edition (uitsluitend in het Engels) nu reeds in de winkels verkrijgbaar.

"Wij weten dat sommige van onze trouwste Paradox-gebruikers ontwikkelaars zijn," aldus Burney. "We willen er zeker van zijn dat aan hun behoeften wordt voldaan en daarom hebben we besloten een Developer's Edition van Paradox 9 uit te brengen."

Paradox 9 biedt groot gebruiksgemak, uitmuntende compatibiliteit en geavanceerde Internet-functies:

Gebruiksgemak - Paradox 9 is zowel ontworpen voor ervaren gebruikers van relationele databases, als voor nieuwe gebruikers van databases. Voor hen zijn aan Paradox 9 gereedschappen en voorzieningen toegevoegd waarin de uitgangspunten van de desktop-databasetoepassingen worden uitgelegd. Enkele van deze voorzieningen voor nieuwe gebruikers zijn: on line zelfstudie; database-sjablonen; welkomstscherm; Visual Database-ontwerper en gebruikershulpmiddelen zoals de SQL Query-expert en de Dubbelen zoeken-expert. Ervaren gebruikers zullen vooral profijt hebben van de nieuwe tabelstructuur en dialoogvensters voor herstructurering, dockable en bewerkbare werkbalken en de Visual query-ontwerper.

Compatibiliteit - Paradox 9 is speciaal ontworpen zodat gebruikers gegevens uit verschillende programma's, zoals Microsoft® Excel en Microsoft® Access, kunnen importeren en exporteren, zonder grote wijzigingen of aanpassingen. ODBC-stuurprogramma's worden ook meegeleverd om het delen van gegevens tussen verschillende databasetoepassingen mogelijk te maken. Bovendien is Paradox 9 achterwaarts en voorwaarts compatibel, zodat bestanden die in eerdere versies van de toepassing zijn gemaakt, in Paradox 9 kunnen worden gebruikt en andersom; er is ondersteuning voor de bestandsindelingen Rich Text Format (RTF), .DOC en .WPD, zodat gebruikers hun rapporten kunnen delen; er is ondersteuning voor de Microsoft® IntelliMouse® zodat gebruikers in een tabel, formulier of rapport kunnen schuiven en zoomen; en er is ondersteuning voor de bestandsindeling JPEG.

Internet - Paradox 9 omvat de nieuwste Internet-technologie, zodat gebruikers moeiteloos Internet- en Intranet-oplossingen kunnen maken. Met de Paradox® Webformulierontwerper kunnen gebruikers elektronische formulieren ontwerpen (zonder dat zij code hoeven te leren) in WYSIWYG-indeling met behulp van ingesloten JavaBeans(TM), hetgeen betekent dat zij tekstvakken, keuzelijsten en andere voorwerpen kunnen verslepen. De Paradox JDBC-driver is een gereedschap waarmee Java(TM)-programma's zoals de Webformulierontwerper aan databases als Paradox worden gekoppeld. Met de HTML-expert voor tabellen en rapporten kunnen gebruikers recente gegevens in Paradox-tabellen en
-rapporten publiceren naar een Webpagina; dit betekent dat zodra een Paradox-document naar een Webpagina is gepubliceerd, de gegevens worden bijgewerkt zodra een gebruiker die pagina opent.

Paradox 9 biedt gebruikers toegevoegde waarde en compatibiliteit en is een haalbare keuze voor database toepassingen.

Minimale systeemvereisten

* Windows® 95, Windows 98 of Windows NT® 4.0
* 486/66 DX

* 16 MB RAM (32 MB RAM aanbevolen)

* 65 MB ruimte op de vaste schijf

* Cd-rom-station

* VGA-monitor of beter

*Prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Het is mogelijk dat wederverkopers lagere prijzen in rekening brengen.

Paradox® 9 technische ondersteuning
Paradox® 9 wordt ondersteund door het Corel Client Services-team, dat zich inzet voor technische ondersteuning van hoge kwaliteit die bovendien gebruikersvriendelijk en toegankelijk is, en ontwikkelen een zeer persoonlijke relatie met onze gebruikers. Corel Customer Service kan u snel accurate informatie verschaffen over functies, specificaties, prijzen, verkrijgbaarheid en services van Corel-producten. Technische service kan op de volgende manieren worden verkregen: (0) 20 5040650

Elektronische service: World Wide Web, nieuwsgroepen, FTP, Corel® Knowledge Base, ondersteuning via e-mail.

World Wide Web
Algemene klantenservice en productinformatie kan worden verkregen via het World Wide Web op www.corel.nl/nl_support. Op de introductiepagina van Corel kunnen gebruikers kiezen uit verschillende ondersteuningsmogelijkheden.

Nieuwsgroepen
De ondersteuningsnieuwsgroepen van Corel zijn toegankelijk van de website van Corel en zijn bedoeld om gebruikers informatie, tips en technieken te laten uitwisselen met andere gebruikers van WordPerfect® Office 2000-toepassingen. De nieuwsgroep is te vinden op www.corel.nl/nl_support/newsgroup.htm.

File Transfer Protocol (FTP)
Printerstuurprogramma's, patches, plugs, updates of andere bestanden kunnen worden opgehaald op de anonieme FTP-site op ftp.corel.com. Meer informatie over deze site vindt u op
www.corel.nl/nl_support/ftp_site/index.htm.

Corel® Knowledge Base
Vanuit de doorzoekbare Knowledge Base van Corel kunnen gebruikers documenten lezen, afdrukken of downloaden die antwoorden bevatten op veel gestelde technische vragen of problemen met betrekking tot WordPerfect Office 2000. De Knowledge Base is te vinden op kb.corel.com/search.

Opties voor telefonische technische ondersteuning Gebruikers van WordPerfect Office 2000 kunnen kiezen uit gratis en betaalde technische ondersteunings mogelijkheden per telefoon. Volledige informatie over deze opties, zoals telefoonnummers, vindt u in de on line Help onder Ondersteuning en services. Hierin worden de drie ondersteuningsniveaus uitgelegd waaruit gebruikers en organisaties kunnen kiezen.

Classic Service
Classic Service bedoeld voor de behoeften aan technische ondersteuning van gebruikers van WordPerfect Office 2000. In deze service worden gebruikers geholpen met eenvoudige problemen op het gebied van installatie en configuratie.

Priority Service
Priority Service is een betaalde service voor gebruikers die de hulp van hoger gekwalificeerde technici nodig hebben. Priority Service kan per minuut, per incident of per termijn worden aangeschaft.

Premium Service
Premium Service is het hoogste niveau van ondersteuning bij Corel. Deze betaalde service is bedoeld voor organisaties die een directe relatie met Corel willen en voor organisaties die zelf ondersteuningspersoneel of centraal geregeld technisch management hebben.

Corel Corporation
Corel Corporation is internationaal erkend als ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. De ontwikkeling van toonaangevende producten zoals de CorelDRAW(TM)-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite met waardevolle programma's voor zakelijk gebruik gaat voortdurend door om tegemoet te komen aan de behoeften van de zakelijke, individuele en academische markt. Op zoek naar nieuwe waarde, compatibiliteit, keuzemogelijkheden en open standaards ontwikkelt Corel steeds nieuwe producten voor de platforms van Windows®, Macintosh®, UNIX, Linux® en Java(TM). Corel staat genoteerd op de Nasdaq Stock Market? (onder de naam CORL) en op de aandelenbeurs van Toronto (onder de naam COR). Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van Corel: www.corel.com.

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven of personen.

Bel de Klantenservice van Corel voor:
Graphics Applications op 0800 022 2084
Business Applications op 0800 022 5061
Gebruiksovereenkomst/Niet-aansprakelijkheidsverklaring Help softwarepiraterij te stoppen! - e-mail ons op nopiracy@corel.com

Laatst gewijzigd op: 12/09/99 Copyright © 1999 Corel Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Corel Paradox 9 NL versie beschikbaar '