Corel samen met AGFA in nieuw grafisch product

Ottawa, Ontario - 23 juli 1999 - Corel Corporation (NASDAQ: CORL, TSE: COR) heeft bekendgemaakt dat het bedrijf een samenwerkingsverband is aangegaan met AGFA Corporation, dat de technologie zal leveren voor de nieuwe release van CorelDRAW® Premium Color Edition.

De nieuwste versie van CorelDRAW, dat volgens plan in augustus op de markt wordt gebracht, bevat een AGFA IT8-scannertarget en twee van AGFA's bekroonde educatieve publicaties.

"Het doet ons genoegen dat AGFA ons zijn expertise op het gebied van prepress- en kleurenbeheer wil uitlenen," zo verklaarde Jacques Lamontagne, directeur graphics marketing voor Corel Corporation. "Gebruikers van CorelDRAW Premium Color Edition zullen deze gereedschappen van AGFA als een grote aanwinst in het ontwerpproces beschouwen."

In combinatie met ScanOpen ICC LE van HEIDELBERG (ook een onderdeel van CorelDRAW Premium Color Edition) is AGFA IT8-target ontworpen om gebruikers ICC-profielen van hoge kwaliteit voor scanners te bieden. Nadat de IT8-target is gescand, vergelijkt ScanOpen ICC LE het gescande beeld met referentie-kleurmetingsgegevens, zodat kleurenprofielen worden gemaakt die volledig ICC-compatibel zijn.

Secrets of Color Management en From Design to Distribution in the Digital Age: A Guide to Print Media Production worden als PDF-bestanden bij CorelDRAW Premium Color Edition meegeleverd. Deze publicaties, die afkomstig zijn uit de educatieve reeks van AGFA, bieden professionele grafisch ontwerpers een objectief overzicht van alles wat met kleurenbeheer te maken heeft en van alle facetten van digitaal ontwerp en digitale uitvoer.

"Door de bekroonde grafische technologie van Corel te combineren met AGFA's prepress-gereedschappen ontstaat een onverslaanbaar product voor professionele ontwerpers," aldus Gene Hunt, manager marketingcommunicatie bij AGFA. "Aangezien de grafische en prepress-industrie blijft doorgroeien, is het zeer rendabel om nieuwe technologieën toe te passen."

Als u meer wilt weten over AGFA's educatieve publicaties, volgt u de koppeling op www.agfahome.com/publications

Corel Corporation

Corel Corporation is een internationaal erkende ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. Toonaangevende producten als de CorelDRAW®-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite van zakelijke toepassingen blijven in ontwikkeling om te kunnen voldoen aan de vraag vanuit de grootzakelijke, de middenstands- en de academische markt. Corel belooft hoogwaardigheid, compatibiliteit, vrije keuze en open standaarden en ontwikkelt in het kader van die beloften producten voor het Windows®-, Macintosh®-, UNIX®-, Linux®- en Java(TM)-platform. Gewone aandelen Corel worden verhandeld op de elektronische schermenbeurs NASDAQ? onder het symbool CORL en op de beurs van Toronto onder het symbool COR. Meer informatie kunt u vinden op de website van Corel: www.corel.com.

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Linux is een geregistreerd handelsmerk van Linus Torvalds. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven.

Corel persvoorlichter: Peter van Heulen +31 118576020

peterh@corel.ca