Universiteit van Utrecht

10 februari 1999

Faculteit Diergeneeskunde

Albert Cornelissen nieuwe decaan Diergeneeskunde

Prof. dr. A.W.C.A. (Albert) Cornelissen is door het College van Bestuur van de Universiteit Utrecht per 1 mei 1999, voor een periode van vijf jaar benoemd tot de nieuwe decaan van de faculteit Diergeneeskunde. Cornelissen wordt de opvolger van prof.dr. H. de Vries die onlangs is benoemd tot algemeen directeur van het Instituut voor Dierhouderij en Diergezondheid en de Dienst Landbouwkundig Onderzoek (IDLO).

Na zijn studie biologie aan de Universiteit van Amsterdam promoveerde Cornelissen (1951) in 1982 aan de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht bij de afdeling Tropische Diergeneeskunde. In de jaren daarna was hij onder meer werkzaam als senior-onderzoeker bij het Nederlands Kanker Instituut in Amsterdam en als hoofd van de afdeling Moleculaire Parasitologie van het Max-Planck-Institut für Biologie in Tübingen, Duitsland.

Momenteel bekleedt Cornelissen naast zijn hoogleraarschap Parasitologie tevens de functie van vice-decaan bij de faculteit Diergeneeskunde.

Verder is hij onder meer voorzitter van het bestuur van de Stichting voor Wetenschappelijk Onderzoek van de Tropen en Ontwikkelingslanden (WOTRO), onderdeel van het NWO en voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Parasitologie.

Voorlichter Joop Kessels (030) 2534477

Communicatie Service Centrum, Heidelberglaan 8, 3584 CS Utrecht, Telefoon (030) 2533550 of 2532572 Mediavragen per Email: UUmedia@csc.usc.uu.nl

Deel: ' Cornelissen decaan Diergeneeskunde Universiteit van Utrecht '