Ingezonden persbericht

Creative lanceert nieuwe mobiele webcam van topniveau: de Creative PC-Cam

Amsterdam, 12 september 2001 - Creative Technology Ltd. (NASDAQ: CREAF,, presenteert nieuwe mobiele webcam de Creative PC-CAM 300.

Met nieuwe functies, onder meer een geavanceerd optisch ontwerp bouwt de nieuwe PC-CAM 300 verder op het succes van de twee vorige mobiele webcam-generaties van Creative, waaronder de baanbrekende WebCam Go Plus. 8 MB geheugen registreert foto's of videobeelden op de desktop, maakt mobiele foto's, kan 75 seconden mobiele "mini-films" vastleggen of 30 minuten stemgeluid opnemen. Aangevuld met de ingebouwde intelligente flitser, die handmatig of automatisch kan worden gebruikt en een functie tegen rode ogen heeft, krijgt men een systeem met uitzonderlijke prestaties als desktop webcam en een uitgebreid gamma mobiele functies.

Aangesloten op de computer registreert de PC-CAM 300 live video in 16.7 miljoen kleuren, met een snelheid van snelheid van 15 frames per seconde bij een resolutie van 640x480 en 30 frames per seconde bij 352x288. De webcam kan ook foto's maken met een resolutie tot 1024x768 met interpolatie. Bij mobiel gebruik kan hij tot 128 foto's met een resolutie van 640x480 opslaan, of zelfs 255 foto's met een resolutie van 320x240.

Creative heeft aandacht besteed aan praktische aspecten. Het resultaat is een radicaal nieuw ontwerp in twee delen, waarbij de basiseenheid en de camera-eenheid opgenomen zijn in een esthetisch, ergonomisch ontwerp. Het mobiele gebruik is intuïtief en makkelijk. Bij gebruik als desktopsysteem, kan de camera verticaal worden afgesteld om de gebruiker goed in beeld te krijgen.
Installeren van de hard- en software is duidelijk en logisch het gebruik van de mobiele cameraedoor een eenvoudig visueel menusysteem.

De PC-CAM 300 wordt geleverd met een volledig softwarereeks, waaronder PC-CAM Center, de nieuwe toepassing van Creative waarmee men foto's en video's kan bekijken. Fotofans zullen opgetogen zijn over Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition, de krachtige software voor fotobewerking van de wereldleider in software voor digitale media. Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition maakt het mogelijk om foto's te verbeteren, te animeren en te organiseren, zodat ze er professioneel uitzien.
De Creative PC-CAM 300 zal vanaf half september beschikbaar zijn en kost NLG 469,- inclusief BTW.

"De intelligente flitser maakt de bruikbaarheid van de webcam ook zonder computer een stuk groter," zegt Geraldine Lee, European Brand Manager voor Webcams bij Creative Labs Europe. "In combinatie met een verbeterde lens, een CCD matrix met hogere resolutie en 8 MB standaardgeheugen, bieden wij de gebruikers een krachtig systeem aan voor desktop video en foto's, met een uitzonderlijke beeldkwaliteit en een uitgebreide functieset. En met USB als standaard, aangevuld met intelligente, krachtige software, is het pakket buitengewoon eenvoudig te installeren en te gebruiken."

Over Creative Labs
Creative (Nasdaq: CREAF) is een mondiale leider in de producten voor digitaal PC-entertainment en het Internet. Het is beroemd om zijn Sound Blaster, heeft de multimedia-revolutie gelanceerd en is nu de drijvende kracht achter het digitale entertainment op de PC, met producten als de enthousiast ontvangen D.A.P Jukebox. De innovatieve hardware, eigen technologie, toepassingen en diensten van het bedrijf maken gebruik van het Internet en geven de consumenten de kans om overal en op elk moment digitaal entertainment van hoge kwaliteit te ervaren.

Creative Technology met hoofdkantoor in Singapore werd in 1981 opgericht. De Europese kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd Creative Labs Europe opgericht met de bedoeling beter en sneller in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen zodat uiteindelijk een groter marktaandeel op de Europese markt kan worden verworven. General Manager, Michael Sullivan, bouwde vanuit de kantoren in Berkshire in het Verenigd Koninkrijk, de Europese activiteiten uit. De laatste drie jaar ontwikkelde Creative Labs Europe zich met factor negen en werden er dochterondernemingen opgericht in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden en Polen. Op 19 juli 1995 werden de deuren van het European Operations and Technical Centre (EOTC) van Creative in Dublin, in Ierland, officieel geopend. Het EOTC vormt de draaischijf voor de snel groeiende activiteiten van Creative Lab in Europa. Het EOTC staat bovendien garant voor een effectieve lokale producttoelevering op maat van de Europese klant waardoor gelijke tred kan worden gehouden met de ontwikkeling van de activiteiten van de dochterondernemingen in de verschillende landen. Bij de Europese organisatie werken momenteel 570 medewerkers.Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan: www.europe.creative.com

Voor meer inhoudelijke informatie over bovengenoemde producten en het opvragen van dia's en review exemplaren kunt u, bij voorkeur via e-mail, contact opnemen met:

Text 100 Public Relations
Sanjay Korteweg
Tel. +31 (0) 20 5304339
E-mail: sanjayk@text100.nl

Creative Labs
Markus Eggermont
Tel. +32 (0)3 2878772
E-mail: markus_eggermont@cle.creative.com

Creative Labs informatienummers voor eindgebruikers: Nederland +31 (0)11 3230081
België +32 (0)3 2878777