NPM Capital

Den Bosch, 16 februari 2000

* CSS ACQUIREERT WELLINGA IT
* ONDERHANDSE PLAATSING NIEUWE AANDELEN

ICT dienstverlener Computer Services Solutions Holding N.V. (CSS) heeft in principe overeenstemming bereikt met Wellinga Kantoorpartners B.V. over de overname van Wellinga IT in Enschede. Bovendien heeft CSS onderhands 700.000 nieuwe aandelen geplaatst bij institutionele beleggers in binnen- en buitenland.

De opbrengst van de emissie wordt aangewend voor de financiering van de recent aangekondigde overname van Lincom Telecommunicatie, de overname van Wellinga IT, de opstart van de E-business portal @COST+, alsmede voor in de toekomst te realiseren acquisities en versterking van het eigen vermogen. Zowel Lincom als Wellinga IT zullen in 2000 bijdragen aan de winst per aandeel van CSS.

Wellinga IT
Wellinga IT gevestigd in Enschede heeft een winstgevend omzetniveau van circa f 15 miljoen (EUR 7,4 miljoen) en is met 40 medewerkers actief op het gebied van verkoop en service van ICT-netwerken. De onderneming heeft vooral met EXACT-Software een belangrijke marktpositie in het oosten van het land. Hierdoor zal CSS haar leidende positie op het gebied van EXACT op de Nederlandse markt verder kunnen uitbouwen. De overname past in de strategie van CSS om in alle belangrijke regionale centra van de Benelux een vooraanstaande positie in te nemen. De vakbonden en de SER-fusiecommissie zijn geïnformeerd over de voorgenomen overname. CSS verwacht de transactie binnen enkele weken te kunnen afronden.

De Directie

Deel: ' CSS acquireert Wellinga IT en plaatst nieuwe aandelen '