NPM Capital

`s-Hertogenbosch, 20 december 1999 .

CSS GENOTEERD OP OFFICIËLEMARKT VAN AMSTERDAM EXCHANGES

CSS IN TOP 500 VAN EUROPA'S SNELSTGROEIENDE ONDERNEMINGEN

Computer Services Solutions Holding N.V. (CSS), aanbieder van ICT-totaaloplossingen, maakt bekend dat zij vanaf vandaag is genoteerd aan de Officiële Markt van de effectenbeurs van Amsterdam Exchanges N.V. CSS was sinds april 1997 genoteerd aan de Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges. De beursnotering aan de NMAX heeft voor een belangrijk deel bijgedragen aan de sterke groei van CSS. In de afgelopen 2,5 jaar is de schaalgrootte van CSS, zowel door autonome groei als door acquisities, sterk toegenomen. Gelet op de huidige schaalgrootte en marktkapitalisatie heeft de Directie van CSS besloten om de overstap naar de Officiële Markt te maken.

Door de sterke groei die CSS in de afgelopen 2,5 jaar heeft laten zien, mag de aanbieder van ICT-totaaloplossingen, zich tot de 500 snelstgroeiende ondernemingen van Europa rekenen. CSS staat op de veertiende plaats van de Europese ranglijst, zo blijkt uit onderzoek waarvan de resultaten onlangs werden gepresenteerd op een bijeenkomst van VNO-NCW in samenwerking met GrowthPlus. Van de in totaal 19 Nederlandse bedrijven op deze ranglijst van snelstgroeiende ondernemingen, staat CSS op de eerste plaats. Criteria waaraan de bedrijven moesten voldoen waren onder meer vernieuwend ondernemerschap, onafhankelijkheid, een minimum omzetgroei van 50%, 33% groei in aantal medewerkers tussen 1993 en 1998 en winstgevendheid. Aan het onderzoek werd onder meer meegewerkt door gerenommeerde bedrijven als Arthur Andersen en The Boston Consulting Group.

Profiel CSS
CSS is een toonaangevende dienstverlener op het gebied van ICT-oplossingen voor klanten in de Benelux. De onderneming richt zich op het integraal ontwerpen, ondersteunen en beheren van ICT-netwerken van met name kleine en middelgrote organisaties. Daarvoor levert en ondersteunt CSS een uitgebreid assortiment aan diensten en producten van marktleiders als Microsoft, Novell, SAP, Exact, MTMS, Oracle, Compaq, IBM, Hewlett Packard, Cisco, Citrix, etc. De regionale aanwezigheid, met inmiddels 22 vestigingen in de Benelux, zorgt voor een leidende marktpositie bij kleine en middelgrote organisaties en een goede aanvullende positie bij grote nationale en internationale organisaties.
Het overgrote deel van de consultants en engineers van CSS houdt zich bezig met activiteiten op het gebied van netwerken. Deze activiteiten kennen een sterke groei, met name door nieuwe ontwikkelingen in Internet en datacommunicatie. Over de eerste helft van 1999 boekte CSS een nettowinst van NLG 12,9 miljoen (EUR 5,9 miljoen). De netto-omzet bedroeg NLG 310 miljoen (EUR 141 miljoen). Momenteel zijn er in totaal ruim 1500 personen werkzaam. CSS is sinds 20 december 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de effectenbeurs van Amsterdam Exchanges.

Bezoek voor meer informatie: www.css.nl

Voor nadere informatie:
Jan Vlasveld, Directievoorzitter, Computer Services Solutions Holding N.V.,