Erasmus Universiteit Rotterdam

16 maart 2000

Cursus Mainport & Management van start

Op donderdag 16 maart 2000 start de tweede cyclus van de postdoctorale opleiding Mainport & Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De cursus, die negen dagdelen beslaat, staat onder leiding van hoogleraar haveneconomie Harry Welters. Het doel is om 'jong talent', werkzaam in en om mainport Rotterdam, te confronteren met nieuwe wetenschappelijke inzichten op thema's als de netwerkeconomie, strategische samenwerking, kennismanagement en internationale logistiek.

Vorig jaar werd de cursus voor het eerst gehouden en beslist met succes volgens de deelnemers van toen.

De universiteit wil met dit programma een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van nieuwe kennis zodat de haven adequaat kan reageren op fundamentele ontwikkelingen. Het programma bestaat uit een mix van hoorcolleges door experts uit de universiteit en het bedrijfsleven en een managementgame, waarin de managementvaardigheden van de cursisten worden aangescherpt.

Info: Liesbeth Tangerman, tel. 010 408 2722;
e-mail: tangerman@erasmusplus.eur.nl