D&D Safe Sourcing vierde 10 jarig jubileum in Shanghai

SHANGHAI, China, 20160714 -- D&D Safe Sourcing (D&D) is een Nederlands bedrijf met vestigingen in Nederland (Bergeijk) en China (Shanghai) en bestond 5 juli 10 jaar. Dit is grootst gevierd met klanten, toeleveranciers, personeel, familie en vice-consul in Shanghai. Volgens Chinese traditie waren daarbij ook een draak, vuurspuwers en spectaculair vuurwerk.

D&D is in eigendom van twee Nederlandse ondernemers, Jan van der Donk en Hans van Dam. De firma is in 2006 gestart als een inkoopkantoor in Shanghai. Het laten maken van onderdelen in China en deze vervolgens exporteren naar Nederland.

In 2010 is er uitgebreid met een eigen productie (assemblage) bedrijf, WOFE (Wholly Owned Foreign Enterprise), vrij vertaald een BV. Dit is gedaan om samengestelde onderdelen/producten te kunnen maken voor klanten in Europa.

Nieuw is dat D&D steeds meer en meer produceert voor Europese bedrijven die verkopen in China. Dit is een interessant alternatief voor het exporteren van producten vanuit Europa naar China.

In het kort werkt dit als volgt. De onderdelen worden bij verschillende fabrieken gemaakt. Gelijktijdig worden de “strategische onderdelen” vanuit Nederland verstuurd naar onze fabriek. Hier vindt dan uiteindelijk de eindassemblage, testen en verpakken plaats. De eindproducten worden daarna op afroep verstuurd naar het gewenste adres in China.

Voordelen van het lokaal maken van producten voor de Chinese markt zijn:
  • Geen kopieerrisico’s
  • Kortere levertijden
  • Lagere invoerrechten
  • Lokale after sales support
  • Europese kwaliteit
  • Veel lagere kosten
Op deze manier bieden wij Nederlandse bedrijven een springplank om producten in China verkopen. Een uitgelezen kans om extra omzet te maken bovenop de bestaande omzet.

Met succes doet D&D dit al jaren voor klanten als Nedap, Vanderlande en Gispen.

Deel: ' D&D Safe Sourcing vierde 10 jarig jubileum in Shanghai '