Internetworking Event, 28-30 maart in de RAI, hal 10, stand 1020
Krachtige switches voor de SoHo-markt van D-Link

Schaalbare en betaalbare switches bieden unieke doorgroeimogelijkheden

Amsterdam, 28 maart - D-Link introduceert voor de SoHo-markt (Small office Home office), waar inzetbaarheid op langere termijn, flexibiliteit en kosten de belangrijkste aanschafcriteria zijn, twee geavanceerde switches. De DES-1005D en DES-1008D zijn volautomatische 5- en 8-poorts 10/100 Mbps switches die perfect passen in de markt van kleine werkgroepen waarop D-Link zich richt. Beide producten maken het gebruikers mogelijk om een willekeurige poort aan te sluiten op een 10 of een 100 Mbps-netwerk om de bandbreedte van verbindingen te verveelvoudigen, responsetijden te verbeteren en de uitwisseling van omvangrijke bestanden te vergemakkelijken.

De flexibiliteit van beide switches blijkt uit de Nway-poorten die zich automatisch aanpassen aan de snelheid van het 10BASE-T- of 100BASE-TX-netwerk. Elke poort kan daardoor dienst doen als een 'uplink naar een Fast Ethernet- of een 'downlink' naar een Ethernet-netwerk. Locaties die in de toekomst willen overschakelen naar een Fast Ethernet-verbinding,
kunnen de switch in het netwerk opnemen en later probleemloos adapters en hubs met snellere apparatuur uitwisselen zonder de switch te vervangen, aan te passen of te herconfigureren. Het netto effect is een tot twintig maal hogere snelheid dan in een op Ethernet-hubs gebaseerd lokaal netwerk.
De compacte producten ter grootte van een handpalm, maken een directe verbinding tussen gebruikers mogelijk door de aanmaak van een apart domein voor de aangesloten werkstations. Door hiermee elk werkstation een specifieke bandbreedte op het netwerk toe te wijzen, is de kans op netwerkcongestie kleiner.

"De DES-1005D en DES-1008D maken het een groeiende Soho-gebruiker mogelijk het lokale netwerk te implementeren of uit te breiden met de laagst mogelijke totale gebruikskosten", aldus Jamie Kelly, D-Link's marketingmanager voor Engeland, Ierland en de Benelux. "De DES-1005D en de DES-1008D vertegenwoordigen de ultieme keus voor kleine werkgroepen; de compacte, eenvoudig uit te breiden en krachtige switches voldoen ruimschoots aan de toekomstige behoefte van de hedendaagse kleinschalige, maar sterk groeiende kantooromgeving."

o Adrestabel voor maximaal 8000 MAC-adressen
o Compact ontwerp voor SoHo-toepassingen met een externe netvoedingsadapter o Complete LED-weergave van de status van de poorten o Ondersteuning van de FCC Class B-, CE-, Mark- en VCCI-II-specificaties
D-Link heeft sinds zijn oprichting in 1986 gekozen voor de productie en verkoop van kosteneffectieve, technologisch en kwalitatief hoogwaardige netwerkoplossingen. D-Link's voortdurende afstemming op de behoeften van netwerkgebruikers heeft geresulteerd in het marktleiderschap van een reeks wereldwijd hoogaangeschreven producten. D-Link (Europe) Ltd is actief in 17 Europese landen.
Het commitment aan 'Building Networks for People' is de drijvende kracht achter het succes van D-Link. Dat maakt het mogelijk te voorzien in flexibele, kosteneffectieve, technologisch hoogwaardige producten voor LAN-, WAN- en mobiele communicatie-oplossingen. De nieuwste reeks modulaire routers, switches en innovatieve USB-producten verzekeren gebruikers dat hun aanschaf van D-Link-producten gelijk staat aan kwaliteit, hoge prestaties en

Deel: ' D-Link introduceert switches voor de SoHo-markt '