D66

Conferentie Humanitaire Interventie/ Early Warning, Early Response

Op 22 januari 2000 vindt in het Polmans Huis in Utrecht een conferentie plaats met als onderwerp: Humanitaire Interventie / Early Warning and Early Response. De bijeenkomst vangt aan om 10.00 uur (9.30 uur koffie) en eindigt om 17.00 uur met een drankje. Er zal afwisselend Engels en Nederlands worden gesproken.

Tussen deze begin- en eindtijd is een intensief programma gepland, van inleidingen en forumdiscussies. Professor mr. Flinterman, directeur van het SIM (Studie-Informatie Centrum Mensenrechten), zal de bijeenkomst leiden. De inleidingen worden gehouden door: mr. John Packer van het Hoge Commissariaat voor de Mensenrechten, David de Beer, namens de OSVE, dr. Biegman, permanente vertegenwoordiger van Nederland bij de NAVO en drs. van Rij, adviseur van Mr. Javier Solana. In diverse fora treden op: Lotte Leicht (Human Rights Watch Europe), Rienk Smeets (Caucasus deskundige) en Mient-Jan Faber (IKV), Jan Hoekema (Tweede-Kamerfractie D66) en Bob van den Bos (D66 Eurofractie), Paul van Tongeren (European Centre of Conflict Prevention) en Rob de Wijk (Instituut Clingendael). Deze discussies worden geleid door de journalisten Hans de Vreij en Willem Offenberg.

De dag zal worden afgesloten met een drankje en onder muzikale begeleiding van Musicians without Borders.

Deze conferentie wordt georganiseerd door het wetenschappelijk bureau en IDI (Internationaal Democratisch Initiatief) van D66 en wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de zijde van het NCDO.

Voor vragen en/of aanmelding kunt u kontakt opnemen met Marianne Douma (IDI), tel. nummer: 030 - 2714103 of Irene Knijnenburg (SWB), tel. nummer 070 - 3566041 of email: swb@d66.nl

Deel: ' D66-conferentie over Humanitaire Interventie '