Ingezonden persbericht

D66: Onderzoek naar asbest Kanaleneiland

De D66 fractie maakt zich zorgen over de aanwezigheid van asbest in enkele huizen in de wijk Kanaleneiland.

'Op dit moment is het belangrijk dat de hulpverleners en de technische diensten hun werk kunnen doen, zodat de bewoners zo spoedig mogelijk naar huis kunnen en zich weer veilig kunnen voelen in hun eigen woonomgeving', aldus vice-fractievoorzitter Arjan Kleuver. Tijdens de persconferentie zei Mitros dat pas tijdens de werkzaamheden de gevaarlijke vorm van asbest is aangetroffen. Dat verbaast D66, want in de tijd dat deze huizen gebouwd werden, was toepassing zeer gebruikelijk. Aanstaande woensdag zal de commissie Stad & Ruimte vergaderen over de ontstane situatie. D66 zal de wethouder woensdag vragen naar een feitenrelaas van de afgelopen week, zodat de gemeenteraad kan beoordelen of er juist gehandeld is. Er moet in elk geval een debat gevoerd worden. Daarnaast wil de fractie weten hoe deze situatie in de toekomst kan worden voorkomen. In 2008 stelde D66 samen met de VVD al schriftelijke vragen aan het College van B&W over asbest. Klik hier om de vragen te bekijken.

Deel: ' D66 wil onderzoek naar asbest Kanaleneiland '