DAEWOO VERHUIST EUROPEAN PARTS CENTRE TO BREDA.

Recentelijk zijn de bouwactiviteiten gestart van een geheel nieuw Europees Daewoo auto-onderdelen magazijn in het plan Hazeldonk 3 bij Breda.

Het miljoenenproject betekent dat midden volgend jaar Daewoo het nieuwe, high tech Europese auto-onderdelenmagazijn in gebruik zal nemen op een bedrijfsoppervlakte 50.000 M2. Het gebouw dat 11 meter hoog is en een oppervlakte heeft van 30.000 M2 zal 4x zo groot zijn als het huidige Europese magazijn dat in Son bij Eindhoven gevestigd is.

Het Daewoo European Parts Centre krijgt als primaire taak het bevoorraden van de auto-onderdelenmagazijnen van de Daewoo importeurs in de verschillende West Europese landen.

Een aanpak die volgens Daewoo past in haar strategie om zo optimaal mogelijk te kunnen voldoen aan de wensen van de consument, daar op het gebied van After Sales Service een snelle beschikbaarheid van onderdelen een belangrijke rol speelt. Daewoo wil hiermee volledig toegerust zijn op de expansie voor haar automerk binnen Europa in de zin van stijgende verkopen en de geplande uitbreiding van nieuwe modellen in de nabije toekomst.

In West Europa zal Daewoo dit jaar ± 200.000 autos verkopen. In Nederland streeft Daewoo ernaar 16.500 autos te verkopen, hetgeen een stijging van bijna 50% betekent in vergelijking tot 1998.

Deel: ' Daewoo verhuist European Parts Centre naar Breda '