DaimlerChrysler neemt de Mercedes-Benz SLR in productie

(22 Juli 1999)

PERSBERICHT:

DaimlerChrysler heeft besloten in samenwerking met McLaren Cars Ltd. de Mercedes-Benz SLR op de markt te brengen. Beide ondernemingen investeren 450 miljoen gulden in dit project. De SLR wordt in een nieuwe fabriek bij McLaren in Woking (GB) ontwikkeld en geproduceerd. De introductie is gepland voor 2003. DaimlerChrysler wil samen met McLaren zowel de techniek als het imago van de Formule 1 in serieproductie toepassen.

Carrosserie uit hoogwaardig materiaal
Net als de McLaren-Mercedes Formule 1 auto's bestaat de carrosserie van de SLR uit een combinatie van koolstof en andere hoogwaardige materialen. Hierdoor ontstaat een laag gewicht met een maximum aan stijfheid en bescherming voor de inzittenden.

Topprestaties in trekkracht en topsnelheid
De Mercedes-Benz SLR wordt met een 400 kW/544 PK motor uit-gerust die de slechts 1400 kg zware auto tot topprestaties brengt. Dankzij compressortechniek en speciale water/lucht-koeling ontwikkelt de motor vanaf 4000 toeren per minuut een trekkracht van meer dan 700 Newtonmeter.

Vleugeldeuren als de 300 SL
Het front met het bekende vier-ogen design, de spitse neus en de markante vleugeldeuren zorgen voor een dynamisch uiterlijk dat doet denken aan de Formule 1 zilverpijlen. De motorkap en spatborden vormen een nieuwe interpretatie van typische SL kenmerken uit de vijftiger jaren. De vleugeldeuren zijn onlos-makelijk verbonden met de legendarische 300 SL.

Deel: ' DaimlerChrysler neemt de Mercedes-Benz SLR in productie '