received: from ntserver1.monogram.nl (195.193.39.2) by utr.nieuwsbank.nl with smtp;
tue, 26 jan 1999 11:11:12 +0100
received: by ntserver1 with internet mail service (5.5.2232.9) id ; tue, 26 jan 1999 11:14:20 +0100 message-id: <39441ae142cdd0118ca50000c030e2f4306199@ntserver1> from: mcs-info
to: "Pers (E-mail)"
Subject: Persbericht: Danka demonstreert Toshiba MEDIAStar dataprojectoren
tijdens NOT '99
Date: Tue, 26 Jan 1999 11:13:58 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="ISO-8859-1"

Danka demonstreert Toshiba MEDIAStar dataprojectoren tijdens NOT '99

Woerden, 26 januari 1999 - Tijdens de Nationale Onderwijs Tentoonstelling 1999 (NOT '99) in de Jaarbeurs te Utrecht, die vandaag begint en duurt tot zaterdag 30 januari 1999, demonstreert Danka de onlangs bekroonde Toshiba MEDIAStar dataprojector TLP-711E. Ook de lichtgewicht Toshiba MEDIAStar TLP-511 en TLP-490 zijn tijdens deze tentoonstelling te bezichtigen. Danka levert oplossingen voor kantoorautomatisering die ook in het onderwijs veelvuldig gebruikt worden.

De innovatieve Toshiba TLP-711E dataprojector kreeg eind 1998 een onderscheiding van een vakjury tijdens de conferentie 'Corporate Video & TV New Media 1998', die plaatsvond in München. De jury noemde met name de lichtsterkte als reden om de TLP-711E te onderscheiden. Toshiba-projectoren zijn zeer geschikt voor het onderwijs, omdat ze de mogelijkheid bieden om presentaties, maar ook televisie- en videobeelden, aan grote groepen te tonen. Het is bovendien mogelijk om met één druk op de knop direct over te schakelen tussen videobeelden, databeelden en objecten. De dataprojectoren beschikken over aansluitingen voor VGA, SVHS, video en audio en kunnen overweg met alle TV-standaarden (PAL, NTSC en SECAM).

De MediaStar TLP-711E kan dankzij de lichtsterkte van 1400 ANSI lumen over een afstand van 11 meter scherpe afbeeldingen met een beelddiagonaal van 7,6 meter projecteren. Daardoor is deze projector bij uitstek geschikt om te gebruiken in grote ruimtes. Dankzij een geïntegreerde draaibare camera kan deze dataprojector bovendien documenten, afbeeldingen, driedimensionale objecten en zelfs live-beelden van het publiek tonen.

De MEDIAStar-projectoren TLP-511 en TLP-490 van Toshiba kunnen ook bij daglicht projecteren vanwege de hoge lichtsterkte. Beide modellen zijn vanwege hun zeer lage gewicht eenvoudig te vervoeren en zijn daardoor zeer geschikt om presentaties te geven op locatie.

Danka Nederland B.V. is distributeur voor de producten van Toshiba en zal
tijdens de NOT '99 laten zien welke oplossingen de MEDIAStar-projectoren kunnen bieden in het onderwijs. De openingstijden van de NOT '99 zijn dinsdag t/m vrijdag van 9.30 - 17.00 uur en zaterdag van 9.30 - 16.00 uur.
Danka is te vinden op stand 4.A.052 in hal 4 van de NOT '99 en zal daar meer
systemen van Toshiba en andere fabrikanten demonstreren.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten
en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor
bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de
London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie: Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 0348 - 405 423, e-mail: m.antheunis@danka.nl of Monogram
Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.:
023 - 562 82 08, e-mail: geertjew@monogram.nl World Wide Web: http://www.danka.com
NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de
Persberichten Databank op het World Wide Web: http://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka demonstreert Toshiba MEDIAStar dataprojectoren op NOT '