Danka introduceert multifunctionele digitale copier Infotec 4550MF

Complete oplossing voor printen, kopiëren en afwerken bespaart tijd, geld en ruimte

Woerden, 4 mei 1999 - Danka introduceert de Infotec 4550MF digitale copier. Dit is een complete oplossing voor kantoorautomatisering die niet alleen kan kopiëren, maar ook vanuit een computernetwerk aangestuurd kan worden voor het printen en afwerken van documenten. Met twee aan elkaar gekoppelde Infotec 4550MF's, de zogeheten tandemconfiguratie, kan een centrale reprokamer bovendien documenten in zeer grote volumes afdrukken en taken op het gebied van scannen en afdrukken flexibel verdelen tussen de twee apparaten. De Infotec 4550 MF is ook zeer geschikt voor organisaties en afdelingen die omvangrijke documenten in grote oplagen vermenigvuldigen en biedt tevens de mogelijkheid om meer afdelingen tegelijkertijd aan te sluiten op de copier. Met behulp van deze totaaloplossing kunnen organisaties tijd, geld en ruimte besparen, omdat één multifunctioneel apparaat de taken kan uitvoeren waar voorheen meerdere apparaten nodig waren.

De multifunctionele digitale copier Infotec 4550 MF kan efficiënter worden ingezet dan separate copiers en printers, momenteel de meest gebruikte combinatie. Het komt nu nog vaak voor dat deze twee afzonderlijke apparaten per werkdag voor een langere periode ongebruikt blijven. Door de Infotec 4550MF aan te schaffen, kan een organisatie de inactieve periode aanzienlijk terugbrengen. Bovendien gebruikt één apparaat minder verschillende verbruiksmaterialen, waardoor aanzienlijke besparingen te realiseren zijn.

De Infotec 4550MF kan via een optionele printer controller aangesloten worden op ieder computernetwerk dat gebaseerd is op PC's of Apple Macintosh-computers, waardoor het mogelijk is om vanaf diverse werkplekken afdrukken te maken en deze direct te laten sorteren, perforeren en nieten in de optionele afwerkunit. Eén printopdracht is voldoende voor meerdere afdrukken, zodat het netwerk minimaal belast wordt. De Infotec 4550MF ondersteunt standaard de printertalen PCL6 en Adobe Postscript 3, kan bestanden samenvoegen en gescande pagina's invoegen. Tegelijkertijd kunnen een sorteerunit en een mailbox met negen vakken aangesloten worden, waarin documenten van verschillende afdelingen of personen gesorteerd worden. Gebruikers kunnen op hun PC instellen dat een afdrukopdracht pas wordt uitgevoerd wanneer zij op de digitale copier zelf een PIN-code hebben ingevoerd. Deze optie is zeer belangrijk bij het afdrukken van vertrouwelijke documenten.

Een ander belangrijk voordeel van de Infotec 4550 MF is dat deze een origineel slechts één keer hoeft te scannen en daarna vanuit het geheugen kan afdrukken. Dit in tegenstelling tot traditionele copiers die een document net zo vaak moeten scannen als het aantal benodigde kopieën. Standaard beschikt de Infotec 4550 MF over een harde schijf van 1,7 gigabyte, voldoende voor het opslaan van 650 gescande originelen op A4-formaat, en een werkgeheugen van 12 MB. Hiermee kunnen brochures, handboeken, prijslijsten en dergelijke op ieder gewenst moment en in iedere oplage geprint worden vanuit de digitale copier zelf.

De digitale copier kan papier verwerken met formaten van A6 tot A3 en van verschillende kwaliteit, zoals overheadsheets en papier van zware kwaliteit (tot 163 gram per vierkante meter). De standaard papierladen hebben een totale capaciteit van 3.100 vel. Deze capaciteit kan uitgebreid worden tot
6.600 vel met het optionele papiermagazijn. Met 55 afdrukken per minuut en een invoercapaciteit van 100 vel kan de Infotec 4550MF zeer snel documenten afdrukken in grote oplagen met een printresolutie van 600 dpi en kopieerresolutie van 400 dpi. Originele documenten kunnen tot 32 procent verkleind en tot 400 procent vergroot worden, gecentreerd of in negatief afgedrukt worden.

Om papier te besparen is het mogelijk papier in één doorgang aan twee zijden te bedrukken, bijvoorbeeld voor archiveringsmogelijkheden. Hiervoor is het tevens mogelijk vier originelen op één A4 af te drukken. Andere milieuvriendelijke kenmerken van de Infotec 4550MF zijn het lage geluidsniveau (71 dB tijdens gebruik en 50 dB in rust) en de mogelijkheid tot hergebruik van de tonercassette en andere onderdelen. De Infotec 4550MF voldoet ook aan de Energy Star-norm.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 0348 - 405 423, e-mail: m.antheunis@danka.nl, World Wide Web: https://www.danka.com of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.: 023 - 562 82 08,
e-mail: geertjew@monogram.nl

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: https://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka introduceert multifunctionele digitale copier '