P E R S B E R I C H T

Danka introduceert de Toshiba Document Managers DP 1250 en DP 1450, geschikt voor kleine kantoren en werkgroepen

Woerden, 3 augustus 1999 - Danka introduceert met de Toshiba Document Managers DP 1250 en DP 1450 een complete oplossing voor het kopiëren en printen van documenten. Behalve rechtstreeks kunnen deze documentmanagers ook via een netwerk op een computer worden aangesloten. Het is daardoor mogelijk om vanaf iedere werkplek afdrukken te maken. De Toshiba documentmanagers DP 1250 en DP 1450 zijn bij uitstek geschikt voor kleinere organisaties die documenten eenvoudig en snel willen vermenigvuldigen.

De Toshiba documentmanagers DP 1250 en DP 1450 kunnen via de optionele printerkaart direct vanaf een desktop-PC documenten afdrukken met een resolutie van 600 x 600 dpi en 256 grijstinten. De DP 1450 print tot 14 afdrukken per minuut, terwijl de DP 1250 tot 12 afdrukken per minuut kan verwerken.

De eenvoudig te installeren optionele printerkaart wordt geleverd met drivers voor Windows 3.x, Windows 95/98 en Windows NT. Het afdrukken van zakelijke documenten, enveloppen en transparanten kan op de PC geconfigureerd worden en de status van een opdracht kan vanaf het bureau in de gaten gehouden worden met behulp van de 'status monitor'. De DP1250 en DP1450 leveren hun eerste afdruk in zes seconden af. Een document kan tot 50 procent verkleind en tot 200 procent vergroot worden in stappen van 1 procent. Daarnaast is er keuze uit vijf vooraf ingestelde verkleinings- en vergrotingsfactoren.

Een voordeel van de DP 1450 is dat deze kan worden uitgebreid met een automatische documentinvoer. Deze kan originele documenten, met een omvang tot 35 vel, in een keer verwerken. Standaard beschikt de DP 1250 over een papiercapaciteit tot 300 vel en de DP 1450 tot 550 vel. Optioneel kan de papiercapaciteit van de
DP 1450 uitgebreid worden tot 800 vel, wat ruim voldoende is voor grote printopdrachten. Dubbelzijdig afdrukken kan handmatig plaatsvinden. De Toshiba DP 1250 en DP 1450 zijn vanaf september leverbaar.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, E-mail: m.antheunis@danka.nl, Tel.: 0348 - 405 423,
World Wide Web: https://www.danka.com
of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.,
Contactpersoon: Geertje Wagenaar, Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: geertjew@monogram.nl

Deel: ' Danka introduceert nieuwe Toshiba Document Managers '