Danka introduceert in Nederland nieuw systeem voor grootschalige, platformonafhankelijke documentproductie

Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System kan gebruikt worden via Internet

Woerden, 18 mei 1999 - Danka introduceert het Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System in Nederland. De DigiSource 9110 vertegenwoordigt een nieuwe generatie systemen voor grootschalige documentproductie. Het systeem ondersteunt de laatste printertalen, zoals PDF, PCL6, PostScript 3 en TIFF group IV. Dit netwerksysteem beschikt over een geïntegreerde Internet-server en een eigen Internet-adres (URL), waardoor gebruikers het apparaat met iedere browsersoftware kunnen aansturen vanaf elke gewenste locatie. Met een maandelijkse capaciteit van meer dan één miljoen afdrukken is de DigiSource 9110 bij uitstek geschikt voor organisaties die grote volumes printen. De Kodak DigiSource 9110 is gebaseerd op open standaarden en kan daardoor naadloos in bestaande ICT-infrastructuren worden geïntegreerd. Dit betekent dat investeringen in de bestaande infrastructuur behouden kunnen blijven.

Bij de ontwikkeling en in de markt zetten van dit hoogvolume printsysteem fungeren vier nieuwe standaards als uitgangspunt:

· Kwaliteit: de DigiSource 9110 combineert afdrukken met LED-technologie in hoge resolutie met Kodak's toonaangevende High Definition Imaging (HDI) technologie en SPD toner. Deze nieuwe norm voor printkwaliteit wordt nog versterkt door het toepassen van Actieve Registratie;

· Modulariteit: de DigiSource vormt - zowel ten aanzien van de hardware als de software - een standaard op het gebied van modulaire opbouw en is optimaal aan te passen aan de wensen en eisen van de gebruiker, nú en in de toekomst;

· Productiviteit: de afdruksnelheid bedraagt 110 prints A4 of 55 prints A3 per minuut, 1 miljoen prints per maand, en heeft een zeer hoge RIP-snelheid. De papiertoevoer heeft een capacitiet tot 8.000 vel (waarvan maximaal 6.000 A3-formaat). Andere kenmerken zijn: het in één doorgang dubbelzijdig printen, een standaard proefdrukknop (zonder opnieuw te hoeven RIP-pen) en on-line afwerkmogelijkheden zoals de bookletmaker voor maximaal 88 bladzijden en de stacker voor 5.000 vel stapelen, staffelen en hechten;

· Toegankelijkheid: documenten kunnen op diverse manieren naar de printer worden geleid. Niet alleen via (decentrale) scansystemen, maar óók via het lokale netwerk of Internet. De toegankelijkheid wordt nog vergroot door de webgeoriënteerde interface van het DigiSource 9110 Network Imaging System.

Met een snelheid van 110 pagina's per minuut en een capaciteit van meer dan 1.000.000 afdrukken per maand, is de Kodak DigiSource 9110 gebouwd voor hoogvolume productie, die veelal bestaat uit vele korte 'printing on demand' opdrachten. Toch is snelheid slechts één van de factoren die de algemene productiviteit van een documentsysteem bepalen. Andere belangrijke factoren zijn:

· De mogelijkheid om documenten die gereed zijn voor afdrukken, op te slaan in de systeembibliotheek en deze op te halen op het moment dat het nodig is.

· Een open architectuur die het mogelijk maakt printopdrachten te geven aan de meest geschikte printer in het netwerk.

· Systeemsoftware die is ontworpen om de mogelijkheden van het systeem optimaal te benutten. Tot deze mogelijkheden behoren onder andere:

· 'First page first' dat er voor zorgt dat het afdrukken begint zodra de eerste pagina van een document is verwerkt.

· Ingescande afbeeldingen worden op volle snelheid afgedrukt, zonder dat er geRIPt hoeft te worden.

· Printopdrachten kunnen zodanig worden beheerd dat de productiestroom niet stagneert , zodat de productie van opdracht tot opdracht of van printer tot printer op snelheid kan blijven.

· Een keuze uit een reeks apparatuur waarmee gebruikers in één stap kant-en-klaar afgewerkte documenten kunnen produceren.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 0348 - 405 423,
E-mail: m.antheunis@danka.nl, World Wide Web: https://www.danka.com of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.: 023 - 562 82 08,
e-mail: geertjew@monogram.nl.

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: https://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka introducert Kodak DigiSource 9110 Network Imaging '