Danka op de Nationale Onderwijs Tentoonstelling '99

Odijk, 15 december 1998 - Danka Nederland BV, leverancier van copiers, faxapparatuur en printers, demonstreert haar producten op de Nationale Onderwijs Tentoonstelling 1999. De NOT '99 vindt plaats van dinsdag 26 tot zaterdag 30 januari 1999 in de Jaarbeurs te Utrecht en is bedoeld voor het lager, middelbaar en hoger onderwijs. Danka biedt al jaren betaalbare oplossingen voor het onderwijs en mag daarom op deze beurs niet ontbreken. De openingstijden van de NOT '99 zijn dinsdag t/m vrijdag van 9.30 - 17.00 uur en zaterdag van 9.30 - 16.00 uur.

Op stand 4.A.052 in hal 4 van de NOT '99 zal Danka een groot aantal systemen demonstreren. Van stand alone laagvolume copiers tot volledig geïntegreerde hoogvolume netwerksystemen en Printing on Demand oplossingen, die kunnen afdrukken in zwart/wit, AccentKleur en full colour. Bovendien zullen er dataprojectoren, en multifunctionele faxen gedemonstreerd worden. Danka is aanwezig met apparatuur van bekende leveranciers, zoals RISO, Hewlett Packard, Kodak, Toshiba, Infotec en uiteraard ook Danka zelf.

Tijdens de NOT '99 zal Danka de RISO digitale duplicator, model 3770, demonstreren. Deze duplicator kan per minuut 120 A3-afdrukken maken met een resolutie van 600x600 dpi. De snelle digitale duplicators van Riso zijn uitermate geschikt voor het onderwijs, waar Danka al een groot marktaandeel heeft opgebouwd met deze dupliceermachines. Deze machines kenmerken zich niet alleen door lage productiekosten, ze kunnen eveneens via diverse optionele interfaces gekoppeld worden aan een PC of Macintosh en bieden de mogelijkheid om duplicaten te maken met diverse steunkleuren.

Daarnaast demonstreert Danka de Infotec 7212 printer, die zwart/wit afdrukken kan maken met een snelheid van 21 A4-pagina's per minuut en full colour afdrukken met een snelheid van 3 A-4 pagina's per minuut. Deze laag geprijsde printer is voorzien van automatische kleurcalibratie. De Infotec
7212 kan afdrukken op diverse papierformaten, van A5 tot A3.

Ook voor online en offline nabewerken presenteert Danka allerlei oplossingen: van Bindomatic inbindsystemen (die tot 1800 bindingen per uur kunnen verwerken) tot Duplo bookletmakers en diverse RISO-producten die geschikt zijn voor de nabewerking van documenten, zoals het vergaren, vouwen en hechten van complete boekjes met voorbedrukte kaft.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie: Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 030 - 659 97 27, e-mail:m.antheunis@danka.nl of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.: 023 - 562 82 08, e-mail: geertjew@monogram.nl

World Wide Web: https://www.danka.com

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: https://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka op de Nationale Onderwijs Tentoonstelling '99 '