Danka presenteert op CeBIT 99 nieuw systeem voor grootschalige, platformonafhankelijke documentproductie

Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System kan gebruikt worden via Internet

Woerden, 12 maart 1999 - Danka presenteert op CeBIT 99, de grootste automatiseringsbeurs van Europa, het Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System. De DigiSource 9110 vertegenwoordigt een nieuwe generatie systemen voor grootschalige documentproductie. Het systeem ondersteunt diverse printertalen, zoals PDF, PCL6, PostScript 3 en TIFF group IV. Dit systeem heeft een eigen Internet-adres, waardoor gebruikers het apparaat met iedere browsersoftware kunnen aansturen vanaf elke gewenste locatie. Met een maandelijkse capaciteit van meer dan één miljoen afdrukken is de DigiSource
9110 bij uitstek geschikt voor organisaties die grote volumes printen. De Kodak DigiSource 9110 is gebaseerd op open standaarden en kan daardoor naadloos in bestaande ICT-infrastructuren worden geïntegreerd. Dit betekent dat investeringen in de bestaande infrastructuur behouden kunnen blijven.

De modulaire architectuur van de Kodak DigiSource 9110 maakt het niet alleen mogelijk om een configuratie samen te stellen die is afgestemd op de specifieke behoeften van de gebruiker, maar zorgt er tevens voor dat het systeem in de toekomst kan meegroeien met het bedrijf, of wanneer de eisen of de applicaties veranderen. Zo kan extra papierinvoer worden toegevoegd voor een totale capaciteit tot 8000 vel A4 of 6000 vel A3. Daarnaast is er een brede keus uit afwerkmogelijkheden, waaronder afwerksystemen voor stapelen, staffelen en hechten A3 en A4 en bovendien een professionele bookletmaker voor schoongesneden A4 en A5 boekjes.

De Kodak DigiSource 9110 maakt het verder mogelijk om extra scanning werkstations of print engines toe te voegen om de snelheid te verhogen op de centrale locatie, of om de invoer- en uitvoerapparatuur op de daarvoor meest geschikte locatie te laten plaatsvinden.

Met een snelheid van 110 pagina's per minuut en een capaciteit van meer dan
1.000.000 afdrukken per maand, is de Kodak DigiSource 9110 gebouwd voor hoogvolume productie, die veelal bestaat uit vele korte 'printing on demand' opdrachten. Toch is snelheid slechts één van de factoren die de algemene productiviteit van een documentsysteem bepalen. Andere belangrijke factoren zijn:

* De mogelijkheid om documenten die gereed zijn voor afdrukken, op te slaan in de systeembibliotheek en deze op te halen op het moment dat het nodig is.

* Een open architectuur die het mogelijk maakt printopdrachten te geven aan de meest geschikte printer in het netwerk.
* Systeemsoftware die is ontworpen om de mogelijkheden van het systeem optimaal te benutten. Tot deze mogelijkheden behoren onder andere:
* 'First page first' dat er voor zorgt dat het afdrukken begint zodra de eerste pagina van een document is verwerkt.

* Ingescande afbeeldingen worden op volle snelheid afgedrukt, zonder dat er geRIPt hoeft te worden.

* printopdrachten kunnen zodanig worden beheerd dat de productiestroom niet stagneert , zodat de productie van opdracht tot opdracht of van printer tot printer op snelheid kan blijven.

* Een keuze uit een reeks apparatuur waarmee gebruikers in één stap kant-en-klaar afgewerkte documenten kunnen produceren.

De Kodak DigiSource 9110 combineert afdrukken en scannen met hoge resolutie (600 dpi) op basis van Kodak's toonaangevende High Definition Imaging (HDI), een technologie die de kwaliteitsstandaard is geworden voor hoogvolume documentproductie.

Infotec
Naast de DigiSource 9110 presenteert Danka op haar stand ook nieuwe multifunctionele apparaten van Infotec, variërend van de Infotec 4180MF, een copier, printer en fax met een capaciteit van 18 pagina's per minuut die geschikt is voor kleinere organisaties, tot de Infotec 4550MF afdelingscopier en -printer, die ondersteuning biedt aan PCL6 en Adobe PostScript 3 en waar een groot aantal geavanceerde afwerkopties aan toegevoegd kunnen worden.

De Infotec 4550MF biedt geavanceerde mogelijkheden, waaronder 'scan once, print many'. De harde schijf van het systeem heeft voldoende capaciteit voor
640 ingescande A4-pagina's, die op aanvraag direct kunnen worden afgedrukt. Alle copier-functies zijn eenvoudig toegankelijk. Bovendien kan de gebruiker een printopdracht programmeren of een origineel scannen terwijl de voorgaande printopdracht wordt uitgevoerd. Na een papierstoring kan de opdrachtverwerking eenvoudig worden hervat. De Infotec 4550MF heeft vele functies om de productie van kwalitatief hoogwaardige afdrukken mogelijk te maken. Printen vindt plaats met een resolutie van 600dpi en 256 grijstinten en er is een voorziening die automatisch de kwaliteit van gescande documenten verbetert.

Verder introduceert Danka twee nieuwe kleurenprinters van Infotec: de modellen 7216/ 7286 (met een capaciteit van zes pagina's per minuut) en de
7410 (tien pagina's per minuut). Deze modellen zijn zowel geschikt voor kantoorgebruik, als voor het maken van rapporten en pre-press-afdrukken en voor professioneel ontwerpers.

De Infotec 7410 kan zowel op een PC als een Macintosh worden aangesloten en de afdrukresolutie bedraagt 600dpi/8 bit. De printer beschikt over een superfijne dubbelstraals lasertechnologie en een nieuwe toner met zeer hoge kleurverzadiging. De gebruiker kan zelf de afdrukkwaliteit regelen. De afdruksnelheid bedraagt 10 full color of 40 zwart/wit A4-pagina's per minuut. De papiervoorraad bedraagt 1500 vel en is uit te breiden tot 3000 vel. Verder kunnen overhead transparanten worden bedrukt en papier tot
250gr/m2. Voor deze printer zijn verschillende afwerkmogelijkheden beschikbaar, waaronder het sorteren en nieten van 20 documenten van elk maximaal 50 pagina's en met een of twee dekvellen.

Verder biedt de Infotec 7410 een aantal creatieve mogelijkheden. De gebruiker kan via het bedieningspaneel de afbeelding onder andere roteren, vervormen en vergroten of verkleinen. Er kan een steunkleur worden geselecteerd uit een palet van 48 kleuren en er is een optionele editor verkrijgbaar voor geavanceerd kleurgebruik waaronder het afzonderlijk kleuren van tekst en achtergrond.

Met een optionele controller kunnen de mogelijkheden van de 7410 worden uitgebreid tot onder meer:

* Zeer hoge afdrukkwaliteit door een werkelijke resolutie van
600x600dpi en 1200x600dpi met behulp van smoothing;
* Ondersteuning van Adobe PostScript 3;

* Automatisch tweezijdig printen

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405
423, E-mail: m.antheunis@danka.nl, World Wide Web: https://www.danka.com, Tijdens de CeBIT: https://www.dankacebit.com of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.,
Contactpersoon: Geertje Wagenaar , Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: geertjew@monogram.nl

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: https://www.persberichten.com.

Internet en digitale beeldverwerking
Achtergrondinformatie en statistieken

De lancering op CeBIT 1999 van het Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System door Danka valt samen met het feit dat de in dit systeem toegepaste technologie, nu een belangrijke impuls heeft gekregen voor zakelijk gebruik.

De marktvoorspellingen over het gebruik van Internet lopen ver uiteen, van tamelijk conservatief tot zonder meer excessief. Toch voorspelt een van de redelijke Internet-profeten, International Data Corporation (IDC), dat in
2002 35 procent van de West-Europeanen toegang zal hebben tot Internet.

Voor bedrijven is het echter belangrijker om te weten in welke mate Internet wordt gebruikt voor zakelijke communicatie en elektronisch zakendoen. Een korte blik op de resultaten van een onderzoek dat vorig jaar op initiatief van IBM is gehouden, levert het volgende beeld op: van de bedrijven die niet in Internet investeren zal 85 procent in het jaar 2000 een achterstand op de concurrentie hebben opgelopen en 64 procent van de ondervraagden verwacht dat elektronisch zakendoen de norm wordt in hun bedrijfssector.

De belangrijkste ontwikkeling binnen de bedrijfsstructuur die de opkomst van elektronische documentsystemen stimuleert, is de onverbiddelijke groei van Internet. Door een goedkope wereldwijde netwerkmethode te bieden (die door de software van de DigiSource wordt geëmuleerd) worden intranetten gezien als de beste 'return on investment' van alle netwerkopties en Internet-gebaseerde initiatieven. Volgens IDC zullen er in 2001 wereldwijd
133 miljoen Internet-gebruikers zijn.

Zoals met veel technologische ontwikkelingen gaat het om een aanvulling op de bestaande mogelijkheden in plaats van om een vervanging. De enorme populariteit van e-mail heeft het papier niet vervangen, maar heeft juist geleid tot meer papiergebruik. De taak waar de meeste bedrijven nu voor staan kan worden omschreven als 'printing on demand' (afdrukken op aanvraag), ofwel het beschikbaar maken van documenten, wanneer en waar ze ook nodig zijn, in de gevraagde hoeveelheden en in de gewenste vorm. De Kodak DigiSource 9110 kan een essentiële rol spelen in het bereiken van dit doel.

Meer informatie is te vinden op: https://www.dankacebit.com.

Deel: ' Danka presenteert DigiSource 9110 Network Imaging System '