Danka presenteert op CeBIT 99 nieuw systeem voor grootschalige, platformonafhankelijke documentproductie

Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System kan aangestuurd worden via Internet

Woerden, 23 februari 1999 - Danka presenteert op CeBIT 99, de grootste automatiseringsbeurs van Europa, het Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System op stand 62B in Hal 1. De DigiSource 9110, die na de introductie op de CeBIT ook wordt opgenomen in het productportfolio van Danka Nederland, representeert een nieuwe generatie systemen voor grootschalige documentproductie die platformonafhankelijk printen ondersteunt. Deze digitale printer kan overweg met diverse printertalen, zoals PDF, PCL 6 en PostScript 3. Omdat deze digitale printer een eigen Internet-adres heeft, kunnen gebruikers bovendien het apparaat met browsersoftware aansturen vanaf iedere gewenste locatie. Met een maandelijkse capaciteit van meer dan een miljoen afdrukken is de DigiSource 9110 bij uitstek geschikt voor organisaties die grote volumes afdrukken. De Kodak DigiSource 9110 is gebaseerd op bestaande, open standaarden en kan daardoor naadloos in bestaande ICT-infrastructuren worden geïntegreerd. Dit betekent dat investeringen in de bestaande infrastructuur beschermd zijn.

Deskundigen beschikbaar voor interviews
Geïnteresseerde journalisten kunnen tijdens CeBIT 99, die van 18 tot en met
24 maart 1999 plaatsvindt in het Duitse Hannover, persdemonstraties bijwonen op de Danka-stand. Deze vinden op 18 en 19 maart twee keer per dag plaats (om 10.30 en 13.00 uur). De persdemonstraties zijn alleen toegankelijk op afspraak, aanmelden hiervoor kan via MCS bij onderstaande contactpersoon. Journalisten kunnen tevens vragen stellen aan deskundigen van Danka International over de nieuwe DigiSource 9110 en andere producten. Deze deskundigen zijn: Bob Schalberg, Digital High Volume Manager, Andy Nurse, Business Manager Future Products en Simon Tapley, Manager High Volume Product Development. Zij zijn tijdens CeBIT 99 ook beschikbaar voor een-op-een interviews. Het is ook mogelijk om de deskundigen van Danka te interviewen via e-mail. Tijdens CeBIT 99 opent Danka een speciale website (https://www.Danka.Cebit.com) die toegankelijk is voor journalisten. Op deze site is uitgebreide persinformatie te vinden.

Infotec
Naast de DigiSource 9110 presenteert Danka op haar stand ook nieuwe multifunctionele apparaten van Infotec, variërend van de Infotec 4180MF, een copier, printer en fax met een capaciteit van 18 pagina's per minuut die geschikt is voor kleinere organisaties, tot de Infotec 4550MF afdelingscopier en -printer, die ondersteuning biedt aan PCL 6 en Adobe PostScript 3 en waar een groot aantal geavanceerde afwerkopties aan toegevoegd kunnen worden. Bovendien introduceert Danka twee nieuwe kleurenprinters van Infotec: de modellen 7286 (met een capaciteit van zes pagina's per minuut) en de 7410 (tien pagina's per minuut). Deze modellen zijn zowel geschikt voor kantoorgebruik, als voor het maken van rapporten en pre-press-afdrukken en voor professioneel ontwerpers.

Uitgebreide persinformatie zal bij aanvang van de CeBIT beschikbaar zijn.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie: Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 0348 - 405 423, e-mail: m.antheunis@danka.nl of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.: 023 - 562 82 08, e-mail: geertjew@monogram.nl World Wide Web: https://www.danka.com

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: https://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka presenteert op CeBIT 99 systeem documentproductie '