Danka sluit distributie-overeenkomst met Heidelberg

Woerden, 12 oktober 1999 - Danka Business Systems heeft een overeenkomst getekend voor de wereldwijde distributie van de print- en copier/printsystemen van Heidelberg Digital. Hiertoe behoort ook het Kodak DigiSource 9110 Network Imaging System, het digitale hoogvolume printssysteem dat eerder dit jaar op de markt kwam. Van dit systeem, alsmede van de Kodak Ektaprint en ImageSource-producten zijn de eigendomsrechten in handen van Heidelberg.

Met de gesloten overeenkomst verwerft Danka de distributierechten van bovengenoemde systemen voor een periode van vijf jaar.

"De overeenkomst met Heidelberg biedt ons continuïteit wat betreft onze concurrentiepositie," zegt Rob Baggerman, algemeen directeur Danka Nederland. "Sinds wij in mei jongstleden de DigiSource hoogvolume printsystemen officieel in Nederland hebben geïntroduceerd, hebben wij onze concurrentiepostie aanmerkelijk kunnen versterken. De verkoop van deze systemen verloopt boven verwachting. Daarnaast garandeert de overeenkomst gebruikers van Ektaprint- en ImageSource-producten de continuïteit van onze serviceverlening, inclusief de levering van onderdelen en toebehoren."

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft vestigingen in 30 landen met circa 22.000 werknemers. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Contactpersoon: Marloes Antheunis,
Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: m.antheunis@danka.nl, World Wide Web: http://www.danka.nl
of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Contactpersoon: Ginny Eysma,
Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: ginnye@monogram.nl

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: http://www.persberichten.com.

Deel: ' Danka sluit distributie-overeenkomst met Heidelberg '