Ingezonden persbericht

De Bazaar bekroond tot Best Managed Company 2012

Beverwijk, 12 juni 2012, - De Bazaar in Beverwijk behoort ook dit jaar tot een van de beste geleide bedrijven van het midden- en grootbedrijf van Nederland. Dat maakte Deloitte afgelopen week bekend. De kwalificatie maakt onderdeel uit van het 'Best Managed Companies' programma dat Deloitte in samenwerking met TiasNimbas Business School en VNO-NCW organiseert. Deloitte concludeert dat de groep Best Managed Companies 2012 goed scoort op het thema innovatie.

Deloitte organiseerde het Best Managed Companies programma voor de vijfde maal. De Bazaar deed dit jaar voor de tweede keer mee en werd door de kritische jury wederom geselecteerd tot de groep best geleide bedrijven. Hiervoor beoordeelde Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van De Bazaar. In totaal melde zich dit jaar 152 bedrijven aan. De landelijke jury koos uiteindelijk de 72 ondernemingen die een jaar lang de titel 'Best Managed Company' mogen voeren.

Deloitte is enthousiast over de groepsresultaten van dit jaar. Herman Roose, partner bij Deloitte en juryvoorzitter Best Managed Companies: "Ondanks de economische tegenwind laten de bedrijven prima cijfers zien. De sleutel tot dit succes lijkt een sterke focus op innovatie waardoor men zich goed door de crisis lijkt te slaan." Roose vervolgt: "succesvolle bedrijven zijn continue bezig met de volgende stap, de toekomst. Zij passen niet alleen op de winkel maar zijn gericht bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of markten." De jury van Best Managed Companies is van mening dat juist in de komende jaren bedrijven met innovatie in hun DNA het verschil gaan maken.

Over Best Managed Companies
Jaarlijks gaat Deloitte op zoek naar de best geleide bedrijven binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf. Daarvoor beoordeelt Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van de deelnemende bedrijven. Het Best Managed Companies programma richt zich op niet-beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen met een omzet van minimaal 10 miljoen euro, waarvan het management ook een aandeel in het bedrijf heeft. Op www.bestmanagedcompanies.nl vindt u meer informatie over het programma en een overzicht van de 72 Best Managed Companies 2012.

Noot voor redacties

Deel: ' De Bazaar bekroond tot Best Managed Company 2012 '