De Boer Tenten sluit miljoenencontract met Marriott

Datum: 16 augustus 1999

ALKMAAR - De Boer Tenten, 's werelds grootste verhuurder van tijdelijke accommodaties, heeft een miljoenendeal gesloten met hotelketen Marriott. Overeengekomen is dat De Boer Tenten voortaan wereldwijd alle conferentieruimten verzorgt bij de tweeduizend hotels van de keten. Naar verwachting zal Marriott jaarlijks voor tien miljoen dollar aan orders plaatsen bij De Boer.

Voor een hotelketen als Marriott zijn goed geoutilleerde conferentiezalen onontbeerlijk. Doordat dergelijke zalen echter relatief veel ruimte in beslag nemen en minder rendabel zijn dan hotelkamers, zocht de Marriott-directie naar een alternatief. De veiligheid, beschikbaarheid, kwaliteit en kostenvoordelen van de tijdelijke accommodaties van De Boer Tenten, deed de Marriott-top besluiten met het Alkmaarse tentenverhuurbedrijf in zee te gaan.

De Boer Tenten gooit wereldwijd hoge ogen met zijn tijdelijke accommodaties. De tenten, aluminium constructies met kunststof panelen, ramen, deuren en veelal een dak van zeildoek, hebben al bij diverse grote evenementen onderdak geboden aan duizenden mensen. Onder meer tijdens de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta, de Winterspelen van Nagano in 1998 en de onlangs gehouden G8-conferentie in Keulen. Ook tijdens de Olympische Spelen van 2000 in Sydney verzorgt De Boer de tijdelijke onderkomens.

De Boer Tenten heeft zo’n 450 medewerkers vast in dienst, op projectbasis gemiddeld 1000, verspreid over negen vestigingen in Europa, de VS en Zuidoost-Azië.

Organisatie: De Boer Tenten

adres: Postbus446