De Drieburcht opent in sfeer met gekleurde LED zwembadverlichting

Kleurwisselende LED onderwaterlampen van WaterVision zorgen voor de gewenste sfeer tijdens de verschillende zwemactiviteiten

EEMNES, 20140218 -- Onlangs opende het nieuwe sportcomplex De Drieburcht in Tilburg haar deuren. Het karakteristieke gebouw beschikt over drie zwembaden (oppervlakte van 3.100 m2), een fitnessruimte, een sporthal, een Sport BSO kinderopvang en een horecagelegenheid. WaterVision zorgde in samenwerking met haar partners Variopool en Cofely, voor de complete LED zwembad verlichting in alle ‘natte’ ruimtes, zowel onder- als boven water.

Het meedenken met de architect en het ontwerpen van complete lichtplannen voor zwembaden en waterparken is de expertise en een belangrijke toevoegde waarde geworden in de afgelopen 10 jaar dat WaterVision zich met LED zwembadverlichting bezighoudt.

[De Drieburcht opent in sfeer met gekleurde LED zwembadverlichting] “Regelmatig komt het voor dat we vanaf het moment dat het project op de tekentafel ligt worden betrokken bij het lichtplan. WaterVision leverde de complete LED zwembadverlichting, zowel onder- als boven water in het sportcomplex. Door onze ervaring en de mogelijkheid om LED lichtkleuren aan de omgeving aan te passen zijn we in staat iedere gewenste sfeer voor de klant in te vullen”, vertelt Jan de Boer – directeur van WaterVision.

Zwemmers prima zichtbaar
“Opvallend is de egale lichtspreiding onder water in alle drie de zwembaden. Zelfs in het diepste gedeelte van het sportbad (4 meter), zijn de zwemmers prima zichtbaar onder water”, aldus Pieter Bax, teammanager van de afdeling Sportbedrijf Gemeente Tilburg.

Kleurbeleving LED zwembadverlichting
De Drieburcht biedt haar zwemmers een groot 8-baans sportbad van 21x25 meter en twee doelgroepenbaden met beweegbare bodems. In alle baden zijn de WV15 ColorWave RGBW LED onderwaterschijnwerpers ingezet. Deze kleurwisselende LED onderwaterlampen zorgen voor de gewenste sfeer tijdens de verschillende zwemactiviteiten. Via het DMX aangestuurde ColorComposer bedienpaneel kan iedere gewenste lichtscene worden afgespeeld. Een vlakke inbouwmogelijkheid van de WV15 LED armaturen zorgt ervoor dat deze prima naast een beweegbare bodem kunnen worden gemonteerd.

CrystalColor LED-spots aan de plafonds leveren een warme lichtbundel op de perrons rondom de doelgroepenbaden. De warme lichtkleur ‘Sunset’, zorgt in combinatie met de wisselende lichtkleur van de onderwaterverlichting, voor een harmonieuze ambiance. De schakeling van ‘Sunset’ naar de lichtkleur ‘Noon’ zorgt voor functionele verlichting die tijdens het schoonmaken wordt ingeschakeld.

Comfortabel in badkleding
Ook de doucheruimtes en de kleedhokjes worden verlicht door de CrystalColor 7 LED plafondspots. “Door de warme lichtkleur die deze LED spots verspreiden voelt de bezoeker in badkleding zich comfortabel. De speciale lichtkleur ‘Spring White’ intensiveert de groene kleur van de glasmozaïek tegeltjes, wat een sprankelend effect geeft. Hier hebben we tijdens het ontwerp over nagedacht”, vertelt Pieter Bax.

Deel: ' De Drieburcht opent in sfeer met gekleurde LED zwembadverlichting '