Ingezonden persbericht

Wievande4 omzeilt lage Click Trough Rates

De komst van de Queto maakt webvertising weer interessant

ALMERE, 28-09-2001 - - Ondanks de moeilijke tijden die de ICT sector momenteel doormaakt zijn er gelukkig nog steeds nieuwe initiatieven die op het net haar intrede doen. Wievande4 ging een kleine 4 maanden geleden van start met als doel zoveel mogelijk jongeren bij elkaar te brengen op deze webcommunity. Ondertussen mogen de resultaten genoemd worden; maar liefst 6000 gebruikers nemen momenteel deel aan Wievande4 en zij zorgen ervoor dat er dagelijks 14.000 bannerviews verkocht kunnen worden.

Alf de la Rive Box, verantwoordelijk voor de publiciteit van Wievande4, zegt last te ondervinden van de kwakkelende advertentie markt. "Het is lastig nieuwe adverteerders binnen te halen en eerlijk is eerlijk, de CTR is in vergelijking met een aantal jaren geleden, erg laag." De 'open' manier van communiceren met haar adverteerders heeft gezorgd voor zinvolle discussies en brainstorm sessies bij de verantwoordelijken van Wievande4. Er werd lang gezocht naar een oplossing om de adverteerders meer te bieden dan de concurrerende sites. De oplossing ligt volgens Alf bij de Queto. "De nieuwe munteenheid van Wievande4".

Door het invoeren van een munteenheid op de webcommunity Wievande4 ontstaat er een nieuw element binnen de site zonder dat de gebruiker last ondervindt van het feit dat zij plotseling Queto's moeten gaan betalen voor de diensten die voorheen 'gratis' werden aangeboden. "Het leuke van de Queto is dat je hem op veel verschillende manieren kunt verdienen", voegt Alf toe. De Queto's kunnen inderdaad met een paar klikken worden bijgeschreven op het Queto-account. Gebruikers verdienen bijvoorbeeld Queto's wanneer zijn nieuwe leden toevoegen, ze Queto's van andere deelnemers krijgen, ze jarig zijn, ze meedoen aan enquetes of door op banners te klikken. Vooral in dit laatste zit hem het grote voordeel voor de adverteerder. De CTR van de banners zal aanzienlijk worden verhoogd. Alf verwacht een CTR waar geen enkele site aan kan tippen. Toch zullen de prijzen per view gelijk blijven. De komst van de Queto zal bedrijven nieuwe mogelijkheden bieden om onze deelnemers te kunnen benaderen. Hierbij kan gedacht worden aan het bieden van Queto's in ruil voor een kleine tegenprestatie van onze deelnemer. Deze vorm van adverteren is voor de bedrijven dus volledig op no cure no pay basis.

De Queto is ingevoerd op vrijdag 28 september om 11:00. Elke reeds bestaande deelnemer krijgt de eerste 150 Queto's van Wievande4 cadeau. Over een week zullen de eerste resultaten bekend worden gemaakt.

Zoekwoorden:

Deel: ' De komst van de Queto maakt webvertising weer interessant '




Lees ook