Perscontact Peter van Heulen +31 118 576020 Peterh@corel.ca

Voor onmiddellijke publicatie

Deal tussen Corel Corporation Hardware Canada Computing Corel ruilt NetWinder™-divisie tegen 25% deelname in Hardware Canada Computing

Ottawa, Canada — 24 februari 1999 — Corel Corporation en Hardware Canada Computing (HCC) hebben vandaag de overdracht bekendgemaakt van Corel’s NetWinder™-activiteiten aan Hardware Canada Computing.

“Het doet ons genoegen te kunnen melden dat wij de overeenkomst volgens plan hebben gesloten,” aldus dr. Michael Cowpland, president-directeur van Corel. “Het belang in NetWinder was al groot, en we zijn ervan overtuigd dat HCC er succes mee zal oogsten. Wij richten ons momenteel op onze activiteiten met betrekking tot onze softwaretoepassingen en in het bijzonder op onze twee kernproducten, CorelDRAW en WordPerfect.”

HCC, dat in het Canadese Ottawa is gevestigd, bereikte onlangs de veertiende plaats op de lijst van snelst groeiende IT-bedrijven, die wordt samengesteld door de Financial Post en Deloitte & Touche, de Technology Fast-55. HCC bevindt zich in een uitstekende positie om grote wereldwijd opererende telecombedrijven te bedienen.

“Dit is een spannende dag voor Hardware Canada Computing,” zo verklaarde HCC-president Michael Mansfield. “Wij zijn er trots op de solide Linux-expertise van Corel Computer samen te kunnen voegen met onze toonaangevende positie op het gebied van UNIX. In combinatie met onze recente overname van PC-fabrikant Mask Systems hebben wij nu een onverslaanbaar aanbod van producten en diensten voor de hele onderneming.”

Volgens de overeenkomst, die op 20 januari van dit jaar al werd aangekondigd, worden de NetWinder- activiteiten overgedragen aan Hardware Canada Computing in ruil voor een deelname van 25% in Hardware Canada Computing.

Ongeveer eenderde van de 73 medewerkers van de NetWinder-divisie zijn door HCC overgenomen. De meeste overige medewerkers hebben een andere baan gevonden bij Corel. Niet meer dan een tiental banen komen te vervallen.

Op dit moment worden geen nadere mededelingen gedaan over de bepalingen van de overeenkomst.

Over HCC Hardware Canada Computing werd in februari 1987 opgericht als particuliere onderneming met als vestigingsplaats Ottawa (Canada). HCC produceert zijn eigen lijn van op SPARC/UNIX gebaseerde systemen onder de merknaam Horizon. Naast de Horizon-SPARC-systemen maakt HCC ook apparatuur voor de telecommunicatiemarkt, waarvoor het bedrijf onder andere een SPARC-moederbord en in rekken te monteren systemen maakt. HCC is ook wederverkoper van een complete lijn UNIX/NT-producten van Hewlett Packard en Silicon Graphics, en van bestandsservers en NetCache-producten van Network Appliance. HCC is een van de grootste wederverkopers van Sun Microelectronics in Canada. Zie voor meer informatie de website van HCC: . Corel Corporation Corel Corporation is internationaal erkend als ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. De ontwikkeling van toonaangevende producten zoals de CorelDRAW™-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite met waardevolle programma’s voor zakelijk gebruik gaat voortdurend door om tegemoet te komen aan de behoeften van de zakelijke, individuele en academische markt. Op zoek naar nieuwe waarde, compatibiliteit, keuzemogelijkheden en open standaards ontwikkelt Corel steeds nieuwe producten voor de platforms van Windows®, Macintosh®, UNIX, Linux® en Java™. Corel staat genoteerd op de Nasdaq Stock Market? (onder de naam COSFF) en op de aandelenbeurs van Toronto (onder de naam COS). Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van Corel: www.corel.com.

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven of personen.

Deel: ' Deal tussen Corel Corporation en Hardware Canada Computing '