Partij van de Arbeid

20.00 uur tot 22.00 uur

Amsterdam, 28 september 1999

L.S.

Op dinsdag 5 oktober a.s. organiseert het Kenniscentrum Buitenland van de PvdA in samenwerking met De Balie een forumdebat over de ontwikkelingen in Indonesië. Bij deze wil ik u van harte uitnodigen.

De centrale vragen zijn: de rol van het leger in het huidige machtsvacuüm; de gevolgen van de ontwikkelingen in Oost Timor voor het Indonesische politieke landschap, mensenrechten en democratie; de toekomst van Indonesië als eenheidsstaat en de rol van het buitenland bij het ondersteunen van vreedzame veranderingen.

Andrée van Es leidt de discussie tussen Joss Wibisono, eindredacteur van de Indonesische Afdeling Wereldomroep, Liem Soei Liong van Tapol, de Indonesia Human Rights Campaign te Londen, Willem Manahutu van het Moluks Historisch Museum en de parlementariërs Marijke Vos (GroenLinks), Enric Hessing o.v.b. (VVD) en Bert Koenders (PvdA).

De Indonesië meeting begint om 20.00 uur vindt plaats in De Balie, Kleine Gartmanplantsoen 10 te Amsterdam (vlakbij het Leidseplein). De toegang is gratis en aanmelden is niet nodig.

Deel: ' Debat 'Indonesië na Oost Timor het leger en de democratie' '