Erasmus Universiteit Rotterdam

Beste redacties,

Het onderwerp van de volgende bijeenkomst van Platform 17 is de beursgang van World Online.
Hieronder meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Fedde Spoel

Dinsdag 14 maart

PLATFORM 17

DEBAT
World Online
Hoax of hit?

World Online gaat naar de beurs en iedereen wil erbij zijn. Uiteraard is de beursnotering een zeepbel, maar dat die uit elkaar spat, verwacht niemand. Internetbedrijven maken op de Amerikaanse beurzen spectaculaire koerswinsten en dat het gros van deze bedrijven dan alleen nog maar verlies heeft geleden, lijkt de belegger vooralsnog niet te deren.

Is de nieuwe economie een fragiele zeepbel of de nieuwe realiteit? Over deze vraag zullen panel en publiek zich buigen, naar aanleiding van de beursnotering van World Online.
Minister Zalm van financiën wist het antwoord vorig najaar al toen hij de ‘nieuwe economie’ vergeleek met zo iets als ‘New Age’, waarin hij trouwens ook absoluut niet geloofde. Desondanks lijkt de nieuwe economie steeds reëler te worden nu de eerste
internetmiljardairs zich aandienen en het beleggend publiek zijn vertrouwen niet onder stoelen of banken steekt.

Het panel bestaat uit prof.dr. A. Klamer (voorzitter), dr. Carla Zoethout,prof.dr. Godfried Engbersen, drs. Ger Grooten Arnoud Strijbis. Borrel na afloop.

Op de bovenste verdieping van de Hoogbouw wordt de actualiteit op de staart getrapt. Publiek en panel slijpen de messen en gaan met elkaar in debat over een actueel thema, dat kort van te voren is vastgesteld. Na afloop wordt er geborreld in de naastgelegen Faculty Club.

Dinsdag 14 maart
16:00 - 17:30 uur Zaal 17-2, 17e verd. Hoogbouw, Woudestein