PERSBERICHT - 17 AUGUSTUS 1999

Optreden wereldberoemde popsterren op 29 augustus

Deense groep Toy-Box in De Efteling

Op zondag 29 augustus aanstaande, de laatste dag dat de Efteling dit zomerseizoen ook in de avonduren geopend is, ontvangt het Kaatsheuvelse attractiepark de in enkele maanden wereldwijd populair geworden popgroep Toy-Box. Natuurlijk zullen de Deense popsterren enkele nummers zingen. Bezoekers maken bij dit optreden kans op exclusieve rit in de Python samen met Toy-Box.

Om 14.00 uur zal het bij tieners razend populaire Deense duo een optreden verzorgen in de muziekkiosk van het Ruigrijk, het parkdeel bij Python en Pegasus. Natuurlijk zullen zij daar hun eerste single `Tarzan & Jane', de nummer 1-hit `Best Friend' en de nieuwe single `Sailor Song' ten gehore brengen. Amir en Anila, de twee leden van Toy-Box, zouden het leuk vinden om kennis te maken met bezoekers die verkleed als Tarzan en Jane die dag het park bezoeken. De origineelste jungle-mensen maken na afloop van het optreden samen met Toy-Box een VIP-rit in de Python. Winnaars dienen wel 1,20 meter of langer te zijn.

De rest van de dag hebben de popsterren een back-stage ontmoeting met redactieleden van de schoolkrant van de basisschool De Huifkar uit Arnhem. Zij stuurden op een door Toy-Box uitgeschreven prijsvraag de mooiste schoolkrant in. Ook zullen een tiental leden van de Efteling Club een korte persoonlijke ontmoeting hebben met Amir en Anila.

Toy-Box is de afgelopen maanden een gouden duo gebleken. Onlangs stonden ze met maar liefst twee top-10-hits in de lijsten genoteerd: `Tarzan & Jane' en `Best Friend'. Het album `Fantastic' stond lange tijd nummer 1 in de album-top 100. Hiervan werden er in Nederland in korte tijd meer dan 50.000 exemplaren verkocht; goed voor goud.

De Efteling is vanaf 30 augustus tot en met 31 oktober iedere dag van
10.00 uur tot 18.00 uur geopend.

Deel: ' Deense groep Toy-Box in De Efteling '