Grote delegatie Veteranen naar Libanon om Kameraden te herdenken op 4 mei

Grote delegatie Veteranen naar Libanon om Kameraden te herdenken op 4 mei

Op 28 april aanstaande om 08.00 uur vertrekken er vanaf Luchthaven Schiphol 40 Libanon Veteranen naar hun voormalige inzetgebied in Zuid-Libanon. Zij waren hier actief van 1979 tot 1985 in het kader van de UNIFIL Vredes Missie.

De Veteranen worden op Schiphol uitgezwaaid door de voorzitter van de BNMO Generaal b.d. B. Dedden. Deze terugkeerreis, met als thema ‘herdenken en Vieren’, wordt georganiseerd door de Stichting ‘Weerzien met Libanon’ (met steun van het Veteraneninstituut en de Nederlandse Ambassade in Beirut).

Het betreft een bijzondere terugkeerreis met in het reisprogramma diverse hoogtepunten. Belangrijk is dat iedere deelnemende Veteraan de plek kan bezoeken waar hij 37 jaar geleden was gestationeerd. Naar aanleiding van dodenherdenking op 4 mei zullen de omgekomen Nederlandse Militairen worden herdacht tijdens een ceremonie in Tyre. Hier zal de groep samen met de Nederlandse ambassadeur in aanwezigheid van lokale autoriteiten en de huidige Force Commander UNIFIL, de omgekomen Nederlandse UNIFIL-militairen herdenken.

Zoekwoorden:

Deel: ' Delegatie Veteranen naar Libanon om Kameraden te herdenken op 4 mei '