Delft Instruments verkoopt productievestiging in Leeuwarden

Delft Instruments heeft haar productievestiging ODLeeuwarden B.V. met terugwerkende kracht tot 1 januari 1999 aan Manaus Holding b.v. verkocht.

ODLeeuwarden is een productievestiging voor assemblage van fijnmechanische en elektronische apparatuur en precisieplaatwerk. Gezien de resultaten van de vestiging en de focussering van Delft Instruments op de ontwikkeling en verkoop van medische en industriële apparatuur en software bestond reeds langer de intentie om de vestiging in Leeuwarden te verkopen. Over de waarde van de transactie worden geen mededelingen gedaan, maar deze zal geen wezenlijke invloed hebben op het resultaat van Delft Instruments.

Manaus Holding b.v. is een investeringsmaatschappij met deelnemingen en participaties in een aantal uiteenlopende branches. Manaus investeert meestal in ondernemingen die toe zijn aan herstructurering of herpositionering van producten en diensten. Tijdens die veranderingsfase speelt Manaus een actieve rol bij de begeleiding van het management.

Delft, 10 februari 1999

Raad van Bestuur delft Instruments N.V.

Voor nadere informatie:

E.H. de Groot, Voorzitter Raad van Bestuur, tel. 015 - 2 601 206