Delfts bedrijf CheckZis lanceert website voor slimme lijsten

DELFT, 20130320 -- Hoe plan je een bruiloft? Hoe kies je een basisschool voor je kind? Hoe emigreer je naar een ander land? CheckZis.com helpt gebruikers om dit soort praktische problemen aan te pakken. Net als bij Wikipedia kan iedereen zijn kennis bijdragen. Maar dan in de vorm van een lijst.

Oprichter Dennis Saaltink: “We hebben CheckZis bedacht in de hotelbar van het Rotterdam Hilton. Onder het genot van een biertje schreven we op een bierviltje onze “bucket list” - het lijstje met zaken die je gedaan moet hebben in je leven. Toen we de lijst maakten kwamen we erachter dat mensen dol zijn op lijsten en dat het veel productiever én leuker is ze samen te maken.”

Dennis Saaltink en mede-oprichter Jeroen van der Ent hebben samen ruim 20 jaar ervaring in online media, o.a. bij Sanoma Media en Kluwer. Jeroen: “In die 20 jaar zagen we zo veel informatie in lijsten voorbij komen dat we ons afvroegen: waarom is hier geen website voor?”

Gratis advertenties
Op CheckZis kan iedereen een lijst starten of punten bijdragen aan lijsten van anderen. Iedereen die inhoud bijdraagt aan de lijsten van CheckZis kan een gratis advertentie plaatsen. De advertentie zorgt voor verkeer naar de website en verbeterde vindbaarheid in Google. Bedrijven als KPN experimenteren al met lijsten op CheckZis. Dennis Saaltink: “Maar we zien ook veel animo bij de kleinere organisaties en bedrijven. Ze creëren relevante lijsten en worden zo op internet beter gevonden.”

De website is te vinden via www.checkzis.com.

Links naar de genoemde voorbeelden:

Hoe plan je een bruiloft?

Hoe kies je een basisschool voor je kind?

Hoe emigreer je naar een ander land?

CheckZis

Deel: ' Delfts bedrijf CheckZis lanceert website voor slimme lijsten '